Superunie lanceert budgetmerk OK€

0

Onder de naam OK€ introduceren een aantal Superunie-leden een nieuwe reeks basisproducten. Het gaat bij de introductie om ruim 200 producten in alle productgroepen die voldoen aan de primaire behoeften van consumenten. De OK€-reeks basisproducten is bedoeld voor consumenten die scherp op de prijs willen letten en toch een kwalitatief goede keuze willen maken. De reeks OK€ basisproducten is volgens Superunie herkenbaar en aantrekkelijk door een strak en eigentijdse presentatie en verpakkingsdesign.

Algemeen directeur Dick Roozen stelt dat Superunie met de introductie van OK€ invulling geeft aan de behoefte van leden om in het prijssegment met een eigentijds assortiment een duidelijk prijssignaal te kunnen geven. “De introductie van OK€ zorgt ervoor dat onze deelnemende leden hun klanten die scherp op de prijs letten kunnen blijven bedienen met een productenreeks die qua formule, uitstraling en prijs precies bij de huidige trend en economische omstandigheden hoort. Consumenten die basisproducten van OK€ kopen, zijn nuchter en willen slim en verantwoord boodschappen doen. Daar spelen wij gericht op in.” De introductie van OK€ past ook in de traditie van Superunie als een scherpe inkoper namens de aangesloten leden.

Marco Rutten, adjunct-inkoopdirecteur en verantwoordelijk voor de eigen merken, zegt dat het OK€-assortiment naast de bestaande huismerkenrange van de deelnemende Superunieleden zal komen. OK€ zal een groot deel van de huidige budgetmerken binnen de participerende formules gaan vervangen. “Voor OK€ gaat het om producten voor alle consumenten die behoefte hebben aan een scherpe prijs en goede kwaliteit. Wij zijn trots met OK€ heel gericht een antwoord op die vraag uit de markt te geven.”

Het assortiment is beschikbaar voor alle leden van Superunie en zal vooralsnog gevoerd gaan worden door Boon (MCD), Plus, Spar, Jan Linders, Vomar Voordeelmarkt, Emté en Coop.