Top-5 Online Introducties

0
We maken met onze top-5 van online introducties een sprong in de tijd; van periode zeven (vorige maand) naar periode negen (week 33-36) nu. Op plaats één treffen we een product aan dat eigenlijk als eenmalig product – een gimmick – was bedoeld: Bavaria Radler Lemon Ice. Die hoge notering heeft wellicht iets te maken met de introductiedatum die eigenlijk na het ijssezoen komt (maar wellicht ook de lage distributiegraad – nog geen 30% – in fysieke winkels). Verder treffen we twee Andrélon-producten aan uit de nieuwe Zilver Care-range (shampoo en conditioner). Het is een specifiek product voor grijs en geblondeerd haar (voorkomt gele gloed, red.). Met name online is de promodruk op deze items extreem hoog. Op de derde plaats treffen we Alpro Fresh Organic aan, een nieuwe sojadrink op basis van gecertificeerde biologische en non-gmo sojabonen. Online is de drink € 0,10 goedkoper dan in de winkels. Op de vijfde plaats staat Up&Go Milk Chocolate, een variant van een nieuw zuivelproduct dat je als ontbijt kunt gebruiken. In tegenstelling tot de andere producten is de promodruk op Up&Go online lager dan offline.
IRI heeft het online universum (IRI e-com read) verder uitgebreid. Albert Heijn, Jumbo, Plus, Deen, Hema (drogisterij artikelen), Etos, Plein en Gall&Gall.
Elke maand in FoodPersonality: de Top-5 Online Intro’s in samenwerking met IRI. Maandelijks presenteren we hier de best presterende online introducties. Daarbij zetten we de online prestatie van de introducties af tegen de prestatie op de fysieke winkelvloer en betrekken daar ook de promotiedruk bij.