Top-5 Online Intro’s

0

Wat zijn de best presterende introducties van periode 4 (week 13 tot en met week 16)? IRI neemt daarvoor introducties mee uit de acht daaraan voorafgaande weken. Afgezien van Sourcy Water met een Fruitsmaakje ligt de nadruk in deze periode niet echt op ‘gezond’. Niet dat bier (Swinckels’, Hertog Jan) per se ongezond is en ook bij de snackproducten van Beckers gaat het om minder ongezonde varianten – ovenbereiding immers. Maar toch.

Sowieso opvallend om twee producten van Beckers te zien in dit lijstje. De Beckers-producten hebben een hoog online omzetaandeel. Het aandeel in de winkels blijft daar ver bij achter, ook omdat de distributie daar (nog) laag is. Overigens is het online omzetaandeel van alle vijf de introducties in de laatste week van de meetperiode hoger dan het offline omzetaandeel.

Bij Hertog Jan Bastaard en Sourcy Water met een Fruitsmaakje Aarbei valt op dat in de laatste vier weken de offline promotiedruk behoorlijk hoog is ten opzichte van de online promotiedruk. In het geval van Hertog Jan Bastaard leidt dat ook tot een € 0,15 hogere gemiddelde online prijs.