Top-5 Online Intro’s

0

We zien hier de vijf best presterende online introducties uit periode 7 (week 25 tot en met week 28). In drie van de vijf gevallen gaat het om verbeterde versies van bestaande producten. Dat geldt voor de twee introducties van Douwe Egberts (aluminium capsules in plaats van plastic) en voor O.B. Pro Comfort dat kennelijk ook van een nieuwe technologie is voorzien. Bij laatstgenoemd product valt het grote verschil tussen het online en offline omzetaandeel op.

Wat verder opvalt, is dat de scheermesjes van Wilkinson online volledig in promo worden verkocht en € 0,50 goedkoper zijn dan in de winkel (€ 10,49 als gemiddelde prijs). De nieuwe variant van de Witte Reus Actief-toiletblok is juist online duurder: € 2,99 versus een gemiddelde winkelprijs van € 2,19. Vanaf periode 7 is het online universum (IRI e-com read) verder uitgebreid. Het omvat nu ook Kruidvat, Plus, Plein en Gall&Gall. Het volledige online universum bestaat nu dus uit: Albert Heijn, Jumbo, Kruidvat, Plus, Deen, Hema (drogisterij artikelen), Etos, Plein en Gall&Gall.