Top-5 Online Intro’s

0
We zien hier de best presterende introducties uit periode 10 (week 37 tot en met week 40)? IRI spreekt van een karige oogst. Doordat IRI rangschikt op single items treffen we in deze top-5 twee producten aan met een notering van twee afzonderlijke varianten. Allereerst de portieverpakkingen van Arla Skyr, die een logische uitbreiding van de succesvolle Skyr-reeks zijn. De varianten – Vanille (met muesli en aardbei) en Naturel (met kokos en rozijn) worden online steviger gepromoot dan offline, wat leidt tot een aanzienlijk lagere gemiddelde online prijs (€ 5,84 versus € 7,17 per kilo). De nieuwe tussendoorrepen van Bolletje maken nog weinig indruk; lage indexen en geen promodruk. Bolletje behoort evenals Arla wel tot de 50 online snelst groeiende FMCG-merken.
De introductie van de nieuwe koelverse maaltijd van Conimex laat in vergelijking met Bolletje in ieder geval een stuk betere index zien. Wel gaat het hier de facto om een online introductie, aangezien de distributie in winkels nog maar 16% is.
De gegevens uit deze rubriek zijn gebaseerd op de IRI e-com read. Deze bestaat uit: Albert Heijn, Jumbo, Plus, Deen, Hema (drogisterij artikelen), Etos, Plein.nl en Gall&Gall.
Elke maand in FoodPersonality: de Top-5 Online Intro’s in samenwerking met IRI. Maandelijks presenteren we hier de best presterende online introducties. Daarbij zetten we de online prestatie van de introducties af tegen de prestatie op de fysieke winkelvloer en betrekken daar ook de promotiedruk bij.