Top 5 Online Intro’s

0
Drie producten van twee leveranciers bepalen de top-5 introducties van periode 13 (week 49 t/m week 52). In het geval van Unilever gaat het in feite om drie varianten van één product: Pure Leaf. Alhoewel, voor IRI gaat het om drie verschillende segmenten. En geen ice tea, maar losse thee. De nieuwe theeën maken echter nog weinig indruk (lage omzetaandelen en indexen). Maar ook in fysieke winkels moet de distributieopbouw eigenlijk nog beginnen.
Dr. Oetker weet met zijn Big Americans XL Spicy Chicken gezien de index wel te scoren, al is dat vooralsnog alleen bij Albert Heijn. Maar de meest bijzondere introductie moet toch wel de ‘chocoladepizza’ zijn die eveneens exclusief bij Albert Heijn ligt. Een pizza voor de echte chocoladeliefhebber, zo is de claim. Hij moet nog wel even wat meer ontdekt worden in het grote pizza-aanbod.
Bron: De gegevens uit deze rubriek zijn gebaseerd op de IRI e-com read. Deze bestaat uit: Albert Heijn, Jumbo, Plus, Deen, Hema (drogisterijartikelen), Etos, Plein.nl en Gall&Gall.