Top-5 Online Intro’s

0

Een lijstje met vooral typische lente-introducties: ijs (2x) en bier (2x). Alhoewel, cider is natuurlijk helemaal geen bier. Heineken is er wel van meet af aan in geslaagd ciders in het bierschap te krijgen (en te laten segmenteren binnen speciaalbier), een rariteit die online overigens veel minder opvalt.

Bovenaan de lijst treff en we de rebranding van Campina biologisch aan die IRI als introductie kwalifi ceert. De alcoholvrije variant van Brand Weizen zou, in navolging het origineel, ook zomaar eens een succes kunnen worden. De stevige index is daarvoor een indicatie. Alcoholvrij en -arm is echt de trend. Dat geldt ook voor ‘vegan’. Dat nu ook de overbekende Cornetto een plantaardige variant krijgt kon eigenlijk niet uitblijven. Tal van nieuwe ijsmerkjes blijken het met die claim heel goed te doen. En ook de index van deze nieuwe Cornetto is fors.

Het nieuwe M&M’s-handijs moet het vooral van de bekendheid van het M&M’s-merk hebben. Het is het enige product in dit lijstje dat – zowel online als offline – flink gepromoot wordt.

De gegevens zijn gebaseerd op de IRI e-com read. Deze bestaat uit: Albert Heijn, Jumbo, Plus, Deen, Hema (drogisterijartikelen), Etos, Plein.nl en Gall&Gall.