Unilever-merken bij Aldi

0
Leestijd: < 1 minuut
Vanaf morgen biedt Aldi meer merkartikelen in het standaardassortiment aan. De uitbreiding betreft volgens Aldi producten van Unilever (o.a. Blue Band halvarine, Calvé mayonaise, Unox knakworst en Lipton Ice tea). Het structureel aanbieden van merkartikelen past binnen het beleid van de onderneming om het aanbod continue te verbeteren: de wens van de klant staat hier voorop, evenals het principe beste prijs-kwaliteitverhouding, aldus Aldi in een persbericht.
Dat de discounter naar eigen zeggen steeds bekender is om de beste prijs-kwaliteitverhouding, wordt steevast door consumentenorganisaties erkend. Bij de Consumentenbond1 en televisieprogramma’s als Kassa! komen de producten van de supermarkt veelvuldig als best getest uit de bus. Ook het principe ‘hoge kwaliteit – lage prijs’ wordt steeds opnieuw bevestigd. Zo is Aldi recentelijk weer als de meest voordelige supermarkt aangemerkt.

Klanten vragen naast een goede prijs-kwaliteitverhouding vaker om duurzaam geproduceerde en biologische producten. In de afgelopen jaren heeft Aldi steeds meer gecertificeerde, duurzame artikelen in het assortiment opgenomen (onder meer cacao-UTZ en Fairtrade).
Het aanbieden van A-merken bij Aldi ligt gevoelig. In het verleden dreigden supermarktorganisaties met maatregelen tegen leveranciers die hun merken ook bij Aldi en Lidl wilden laten opnemen. Het assortiment van Aldi en Lidl in de landen om ons heen omvat doorgaans aanzienlijk meer merkproducten dan in Nederland. Tegelijkertijd willen A-merkartikelfabrikanten ook in het discountsegment – toch bijna 17% van de markt – vertegenwoordigd zijn.