V&D Schoolcampus naar Albert Heijn

0
Leestijd: 2 minuten
Albert Heijn gaat in zee met V&D Concepthouse van Ronald van Zetten om de befaamde Schoolcampus van V&D naar Albert Heijn te brengen. Vooruitlopend op het nieuwe schooljaar 2017-2018 komt AH vanaf aanstaande maandag al met de eerste schoolagenda’s.
Ronald van Zetten, oud-topman van Hema en daarvoor directeur sales & services bij Albert Heijn, wil met zijn V&D Concepthouse een aantal elementen van het voormalige V&D-warenhuis nieuw leven inblazen. Van Zetten en AH brengen nu de Schoolcampus terug naar schoolgaand Nederland. Vervolgens is vanaf eind juni, als het eigenlijke schoolartikelenseizoen begint, de volledige collectie verkrijgbaar in de grootste AH-vestigingen.

De collectie bestaat uit agenda’s, kaftpapier, schriften, schrijfgerei en alle andere benodigdheden voor het nieuwe school- en collegejaar dat eind augustus begint. Naast de bekende merken zoals Martin Garrix, Dylan Haegens, Paul Frank, Supertrash, Pip, Playstation, Pimpelmees, Replay, is ook een collectie met eigen signature verkrijgbaar. De thema’s dit jaar zijn o.a. Fun, Candy, Rock On, Neon, Bohemian, Kraft en Pink Cloud. AH is hiermee naar eigen zeggen de meest uitgebreide aanbieder van schoolspullen in Nederland.
De vraag is wel in hoeverre traditionele schoolartikelen nog in een behoefte voorzien, daar waar smartphones de agendafunctie grotendeels hebben overgenomen. Ook het onderwijs digitaliseert in hoog tempo waardoor steeds meer lesstof digitaal wordt aangeboden en artikelen als agenda’s, kaftpapier en schriften minder nodig zijn.
Marit van Egmond, commercieel directeur bij Albert Heijn, vindt het een logische stap: “We onderzoeken continu welke nieuwe producten en diensten we kunnen aanbieden in onze winkels. Dat doen we al 130 jaar. Uitgangspunt hiervoor is dat het producten zijn die dichtbij onze klanten staan. Een groot gedeelte van onze klanten heeft schoolgaande kinderen, gaat zelf naar school of zit in de collegebanken. We willen hen een aantrekkelijke keuze aan schoolspullen bieden.”
Ronald van Zetten: “Schoolcampus is een waardevol concept dat erg werd gemist in 2016. Daarom zijn we verheugd te kunnen melden dat Albert Heijn en V&D Concepthouse de handen ineen hebben geslagen om deze jarenlange traditie op een nieuwe manier voort te zetten. Het is met trots dat we deze collectie kunnen presenteren in de grootste supermarkt van Nederland.”