Veel nieuws in AH XL Purmerend

0
Leestijd: 2 minuten

Gisteren presenteerde Albert Heijn in zijn XL-vestiging in Purmerend het nieuwste formuleconcept voor zijn grootste formaat winkels. De bestaande supermarkt is volledig op zijn kop gezet. De nadruk ligt op vers waarbij met name een zelfpluktuin voor verse kruiden en een visafdeling met verse vis. Die visafdeling wordt ingevuld door Fish Tales (zie FoodPersonality september). Verder zit de supermarkt vol met kleinere nieuwe elementen en is de winkel volgens Albert Heijn de duurzaamste supermarkt van Europa.
Consumenten kunnen onder meer zelf een bakjes vullen met diverse soorten broodbeleg (hagelslag e.d.) vullen en op diverse plekken in de winkel worden gerechten bereid. Dit nieuwste formuleconcept voor XL-vestigingen is het resultaat van de filosofie van Albert Heijn waarin de supermarkt eigenlijk de versspeciaalzaak vervangt. De XL in Purmerend kan gezien worden als een doorontwikkeling van het formuleconcept dat we van de AH XL in Eindhoven kennen.

Albert Heijn tracht met dit concept te zorgen dat consumenten de supermarkten blijven bezoeken (inline) bij een toenemende online kooporientatie. Op deze locatie worden de krachten van de locatiekwaliteit (goede zichtbaarheid, prima parkeren, schaalgrootte) en het vernieuwde formuleconcept op bijzonder sterke wijze gebundeld. Dat moet deze Albert Heijn XL in staat stellen om supermarktbestedingen uit de verre omstrek aan zich te binden.