Jorrit van Erp van Verkade (links) en Freek Rijna (FNLI)
Jorrit van Erp van Verkade (links) en Freek Rijna (FNLI) Shelflife

Verkade opnieuw Merk van het Jaar

Algemeen

caption id=”attachment_1712” align=”alignleft”Jorrit van Erp van Verkade (links) en Freek Rijna (FNLI)/captionDeze week werd Verkade uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2010. De ‘Merk van het Jaar Award’ is een initiatief van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), EFMI Business School en GfK Panel Services Benelux. Zij onderzochten de merkkracht van drieënnegentig verschillende A-merken in de levensmiddelensector. Door een panel van ruim 6.000 consumenten werd Verkade het best gewaardeerd.

De merkkracht van de onderzochte merken werd beoordeeld op kwaliteit en vitaliteit. Op beide gebieden behaalde Verkade de hoogste score. Op het gebied van merkkwaliteit scoort Verkade zeer goed, omdat Nederlanders al vele jaren lang kunnen genieten van de mooiste en lekkerste koekjes en chocoladeproducten van het merk, terwijl de goede waardering op het gebied van merkvitaliteit te danken is aan de continue innovatiekracht.

Verder worden de stappen die Verkade neemt op het gebied van duurzaamheid zeer positief gewaardeerd. Sinds 2008 wordt er bij de totale productie van Verkade chocoladeproducten gebruik gemaakt van eerlijke cacao en rietsuiker, voorzien van het Max Havelaar keurmerk voor eerlijke handel. Verder maakt Verkade vanaf juni 2010 alleen nog maar gebruik van duurzame palmolie.

Ook speelt de expressiviteit van het merk een belangrijke rol. De aansprekende reclamecampagne met de ‘Meisjes van Verkade’ heeft daaraan een belangrijke bijdrage geleverd.

Jorrit van Erp, Commercieel directeur bij Verkade, is trots op deze waardering door het Nederlandse publiek: “Het is een grote eer om voor de tweede keer door consumenten tot ‘Merk van het Jaar’ verkozen te worden; in 2008 mochten we de award ook al in ontvangst nemen. Dit geeft ons nog eens extra de bevestiging dat de consument Verkade waardeert. Verkade maakt volgend jaar al 125 jaar heerlijke koekjes en chocolade en streeft er nog elke dag naar om de consument weer nieuwe, lekkere producten te bieden.”

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.