Walmart en Danone: ‘Het moet sneller gezonder’

0
Leestijd: < 1 minuut
Doug McMillon (CEO Walmart) en Emmanuel Faber (CEO Danone) staan aan het hoofd van het Gezonder Leven-programma van het Consumer Goods Forum (CGF). Gezondheid is een van de speerpunten van het CGF en vanmiddag rapporteerden McMillan en Faber aan de leden.
In plaats van het opstellen van gewichtige beleidsdocumenten en alomvattende programm’s geloven McMillon en Faber veel meer in experimenten. McMillon: “Iedere retailer doet wel iets met het thema gezondheid. Een speciale dag, een themaweek. Wij hebben de frequentie van dingen die we doen rondom gezondheid flink opgeschroefd. Op die manier kom je er veel sneller achter wat werkt en wat niet.”
Volgens Faber vergaart CGF op deze manier veel kennis uit verschillende landen, verschillende deelthema’s en in verschillende categorieën. “We zien dat consumenten met hun gezondheid bezig zijn. Zozeer zelfs dat ze weglopen van onze merken, op zoek naar producten waarvan ze denken dat die hen helpen”, aldus Faber.
Volgens McMillon zijn producenten in hoog tempo bezig zaken als suiker, vet en zout uit hun producten te halen. “Maar dat is eigenlijk niet meer dan een randvoorwaarde. Merken moeten weer relevant worden. Gezondheid is daar een heel geschikt thema voor.” McMillan en Faber eindigden hun presentatie met een oproep aan bedrijven om mee te doen aan het CGF-gezondheidsprogramma.