Winnaars campagne Vriesvers Platform

0
Leestijd: 3 minuten

Gisteravond (donderdag 20 oktober) zijn op het evenement van het Vriesvers Platform de winnaars bekendgemaakt. Het gaat hierbij om ‘beste huismerkartikel in diepvries’, ‘beste A-merkartikel in diepvries’, ‘beste diepvriesafdeling van supermarkten groter dan 1.350 m2 vvo’ en ‘beste diepvriesafdeling van supermarkten tot aan 1.350 m2 vvo’. Deze uitverkiezing is een initiatief van het Vriesvers Platform, dat de populariteit van diepvriesartikelen wil bevorderen, zowel het imago als de omzet ervan.

Dit zijn Gavan Nap (category manager diepvries) en Wouter Smit (lead category manager diepvries) van Albert Heijn. In de categorie beste huismerkartikel in diepvries waren er twee winnaars, een consumentenkeuze en een vakjurykeuze. Bij de consumentenkeuze werd het artikel ‘Fruitijsjes aardbei’ van het Albert Heijn-merk de winnaar.

Dit is Malou Soeterboek van Plus, category manager voor diepvries bij Plus. In de categorie beste huismerkartikel in diepvries, maar dan de keuze van de vakjury, won Plus met ‘ovenstoofvleeskroket’ met vlees van het rund blonde d’Aquitaine.
Het ging hierbij om vier genomineerde artikelen. De andere twee artikelen naast het fruitijs van Albert Heijn en de stoofvleeskroketten van Plus waren de ijsvariant ‘American pint caramel pecan cookie’ van Jumbo en ‘Krokante chocoballetjes’ van het Excellent-premiumhuismerk van Albert Heijn.

Tweede van links op deze foto; Mariëlle Smit, oprichtster van Mama Deli. Mama Deli is producent van maaltijden voor baby’s. Derde van links: Sjoerd Henstra, van zijn eigen productontwikkelingsbedrijf ‘Raaskal’, maar hij maakt ook deel uit van Mama Deli. (Van de andere drie personen hebben we de naam tot nu toe niet kunnen achterhalen.) Mama Deli won van de A-merken in diepvries de juryprijs met een maaltijd met allerlei groenten en volkorenmacaroni.

Dit zijn v.l.n.r. Corben van den Berg (accountmanager), Ruben Driessen (country manager retail) en Ronald Elders (senior accountmanager) van Aviko. Aviko won in de categorie beste A-merkartikel, maar dan de consumentenkeuze, met het artikel ‘churros’ voor in de oven of in de airfryer (‘churros’ zijn een Spaanse deegwarenlekkernij, die gefrituurd wordt). Corben van den Berg bedankt op het podium Malou Soeterboek van Plus, omdat zij bij Aviko had aangegeven dat ze het product in de vriezers van Plus wilde uitproberen. En zo begonnen die churros van Aviko kennelijk een opmars te maken in de supermarkten.
Naast de churros van Aviko en de volkorenmacaronimaaltijd voor baby’s van Mama Deli waren er nog vier genomineerde artikelen. Dat zijn: ‘Groenten voor soep’ van Bonduelle, ‘pizzabitterballen’ van Dr. Oetker, ‘vegetarische vissticks’ van Iglo en ‘burgers fries’ van Lamb Weston.

Hier zien we de afvaardiging van Coop Brouwer uit het Friese Nieuwehorne. Coop Brouwer won in de verkiezing van ‘beste diepvriesafdeling’ van supermarkten van 1.350 m2 vvo of kleiner. De andere twee kanshebbers waren: de Plus van Daniëlle Tijhuis in Weerselo en de Jumbo van René Kromkamp uit Coevorden.

Dit is de afvaardiging van Albert Heijn Gorredijk. Albert Heijn Gorredijk is de winnaar ‘beste diepvriesafdeling’ in de categorie ‘supermarkten groter dan 1.350 m2 vvo’. De andere kanshebbers (genomineerden dus) hierbij waren: Albert Heijn van franchiser Jeffrey Pollemans in Etten-Leur en de Jumbo van franchiser Roel Heerschap in Nederweert. Overigens, die AH van Jeffrey Pollemans was vorig jaar de winnaar in deze groep.

Foto’s: Vriesvers Platform, Anne Kaere Fotografie.