World Food Center krijgt eigen ‘Experience’

0
Leestijd: < 1 minuut

De realisatie van het World Food Center (WFC) in Ede is opnieuw een paar stappen dichterbij gekomen. Het Amerikaanse BRC Imagination Arts, gespecialiseerd in het ontwerpen van bijzondere attracties en experiences – waaronder de Heineken Experience – heeft een eerste plan gepresenteerd voor een WFC Experience waar jaarlijks 350.000 bezoekers op af moeten komen.

Op het idee voor de WFC Experience is enthousiast gereageerd door alle betrokkenen en op basis van het BRC-plan hebben opnieuw een aantal grote (inter)nationale agrofoodbedrijven toegezegd mee te werken aan de ontwikkeling van het WFC. Naast de al bekende partners als Albert Heijn, Scelta Mushrooms, DSM, Wageningen University & Research, Albron, gemeente Ede, provincie Gelderland en WFC Development, hebben nu ook FrieslandCampina, Nestlé, KeyGene en de Rabobank hun medewerking toegezegd. Parallel hieraan besloot de provincie Gelderland deze week 15 miljoen euro te reserveren voor de realisatie van het WFC.

Met de ontwikkeling van het WFC wordt op de voormalige kazerneterreinen in Ede een nieuw en aantrekkelijk gebied ontwikkeld, pal naast Intercity Station Ede-Wageningen. Een gebied dat complementair is aan de ontwikkeling van Wageningen Campus en de ambities van FoodValley en Nederland als agrofoodland versterkt.