Zeven supermarktlocaties strijden om titel ‘Mooiste supermarkt van Nederland’

0

Uit maar liefst 21 inzendingen namens negen supermarktorganisaties heeft de vakjury zeven locaties genomineerd voor de titel ‘Mooiste supermarkt van Nederland’. Het betreft supermarkten die niet eerder dan 2017 zijn opgeleverd. De genomineerden zijn (in alfabetische volgorde):

• Albert Heijn, Langestraat, Huissen
• Deen, Warande, Lelystad
• Hoogvliet, Badhuisstraat, Scheveningen
• Hoogvliet, Parallelweg, Woudenberg
• Jumbo, Brusselplein, Utrecht – Leidsche Rijn
• Lidl, Slaak, Rotterdam
• Plus, Adam van Vianenstraat, Schoonhoven

De zeven genomineerde supermarkten zijn geselecteerd op basis van een uitgebreid locatiebezoek en beoordelingen aan objectieve criteria. De winnaar van de uitverkiezing ‘Mooiste supermarkt van Nederland’ (inmiddels de zevende editie) wordt tijdens het Supermarktvastgoedcongres op 8 november 2018 bekend gemaakt. Vorig jaar won Lidl Heyhoef in Tilburg.

Binnenkort worden de genomineerde zeven locaties door de voltallige jury bezocht en opnieuw beoordeeld op functionaliteit en vormgeving. De uitverkiezing heeft als doel om de aandacht voor architectuur en vormgeving bij de ontwikkeling van supermarktvastgoed te vergroten en is een initiatief van het platform Supermarkt & Ruimte en vakblad FoodPersonality.

De vakjury bestaat uit Aart Jan van Duren (Bureau Stedelijke Planning), Peter ter Hark (Retail Prospect), Gertjan Slob (Locatus), Jacqueline van Koningsbrugge (Bridge Vastgoed) en Kees van Hoek (Van Hoek Spuybroek Architecten).