Afbeelding
R Offermans

Niels Bontje naar Kramer Food Family

Door: Dave van Loon Personality's

Niels Bontje verruilt Cornelis Vrolijk Seafood per 1 mei voor de Kramer Food Family. Bontje gaat daar aan de slag als chief commercial officer. Bij Cornelis Vrolijk Seafood was Bontje sinds 2022 managing director.

De Kramer Food Family is uitgegroeid tot een van de grootste groente- en fruitverwerkers in Europa. In ons land is het vooral bekend van Vezet, een van de ‘dedicated partners’ van Albert Heijn. Door een reeks van overnames is het bedrijf de afgelopen jaren hard gegroeid en inmiddels met negen productielocaties vertegenwoordigd in zes landen. Niels Bontje start er per 1 mei als chief commercial officer en wordt daarmee verantwoordelijk voor het commerciële beleid van de groep.

Bontje werkte de afgelopen jaren als managing director bij visleverancier Cornelis Vrolijk Seafood in IJmuiden. Daar bracht hij innovatie op gang in de door private label gedomineerde vismarkt. Bontje zorgde onder meer voor nieuwe klanten in binnen- en buitenland en werkte er aan de verdere verduurzaming van de visketen en -producten.

Vóór zijn komst naar Cornelis Vrolijk werkte Bontje lange tijd bij Nomad Foods (Iglo), onder meer als general manager voor Nederland. Daarvoor werkte Bontje in commerciële functies bij onder meer bij Danone en PepsiCo, maar hij begon zijn carrièrre bij (destijds nog) Sara Lee in Veenendaal.

Op LinkedIn zegt hij over zijn overstap: “Ik begin op 1 mei aan een nieuw avontuur bij Kramer Food Family, ook een mooie familie van bedrijven, sterk in plant-based in o.a. Nederland, Belgie, Duitsland en Scandinavie. Ik heb enorm veel zin in de nieuwe rol en kijk terug op een prachtige tijd bij Cornelis Vrolijk.”

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.