| Over FoodPersonality

FoodPersonality is primair een blad voor de supermarktsector. Het blad wil een platform zijn van en voor mensen die in die sector werken of er als leverancier van goederen en/of diensten aan verbonden zijn. De berichtgeving en achtergronden van het blad zijn vooral bestemd voor directies, managers en andere besluitgerechtigden bij supermarktbedrijven. En: voor ondernemers en leidinggevende managers van supermarktvestigingspunten.

Andere doelgroepen zijn:

  • leveranciers van het supermarktassortiment, in de breedste zin des woords (goederen, diensten)
  • andere toeleveranciers in indirecte zin (consultancy, accountancy etc.)
  • opleidingsinstellingen
  • andere ‘stakeholders’ in deze sector (beleggingsinstellingen, financiële partijen etc.)
  • bedrijven en instellingen uit sectoren die ook delen van het supermarktassortiment verkopen (drogisterijen, oliemaatschappijen met pompshops, horeca, catering, etc.)

Zowel in print als online biedt FoodPersonality haar lezers - van Albert Heijn tot Zuivelhoeve - opmerkelijk nieuws, gefundeerde opinies en verrassende achtergronden, in de vorm van interviews, reportages, columns en commentaren.Daarbij wordt veel zorg besteed aan de toegankelijkheid van de informatie. Geen halfslachtig Engels managementgewauwel, geen hogeschoolmarketingverhalen, geen onterechte ophemelarij. Maar wel: welk bedrijf is bezig met welke nieuwe stappen, waar zitten de kansen en bedreigingen in de levensmiddelensector, wie loopt met welke plannen rond, waarom is bedrijf zus-of-zo daarmee begonnen, wat wil men bereiken?

Op LinkedIn heeft FoodPersonality een eigen groep met +3.500 leden.
Daarnaast is FoodPersonality in samenwerking met partners betrokken bij een aantal branche-activiteiten.

Overige activiteiten

  • Gezonde Innovatie Awards:
    Jaarlijkse complimentenprijs voor producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon. De prijzen worden in samenwerking met Foodlog, een online nieuws- en discussieplatform over voedselvraagstukken, uitgereikt.
  • Biologisch Product van het Jaar:
    In samenwerking met Bio Nederland, de brancheorganisatie voor de biologische sector in ons land, organiseert FoodPersonality jaarlijks de uitverkiezing van het beste biologische product.
  • Nationaal Food Congres:
    Dit jaarlijkse branchecongres is een begrip in de sector. Iedereen die ertoe doet in de levensmiddelensector is aanwezig. FoodPersonality is sinds de oprichting van het congres de vaste mediapartner.
  • What's Cookin' (voorheen FoodPolicy Outbreak):
    Jaarlijks maatschappelijk foodcongres van Mediaset met focus op duurzaamheid; hoe vertaal je maatschappelijke ontwikkelingen in commerciële kansen.
  • Supermarktvastgoedcongres:
    Jaarlijks congres van het platform Supermarkt & Ruimte voor exploitanten, ontwikkelaars en beleggers in supermarktvastgoed.