Steven van Wijk nieuwe managing director Fairtrade Original
Steven van Wijk nieuwe managing director Fairtrade Original Shelflife

Steven van Wijk nieuwe managing director Fairtrade Original

· leestijd 1 minuut Algemeen

Vandaag heeft de Raad van Commissarissen Steven van Wijk (53) aangesteld als de nieuwe managing director van Fairtrade Original. Met de komst van Steven van Wijk plaatst het foodmerk een veelzijdige directeur aan het hoofd van de organisatie met een brede ervaring in de retail- en food-sector. Zo vervulde hij directiefuncties bij onder andere Bruna en Natudis, distributeur van biologische voeding en frachisegever van de Natuurwinkel. Van Wijk volgt René Bakker op die sinds 2018 aan het roer van de organisatie stond.

Onder leiding van Steven van Wijk blijft het de ambitie om de groeistrategie die de organisatie heeft ingezet verder voort te zetten. Margreet Oostenbrink, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Fairtrade Original: “In Steven van Wijk hebben wij een uitstekende nieuwe managing director gevonden om de organisatie, samen met de commercial director Vidjai Jharap, te leiden in de geplande groei zowel nationaal als internationaal.”

Fairtrade Original is één van de grondleggers van de wereldwijde Fairtrade beweging. In 1973 haalde de organisatie de eerste eerlijke koffie naar Nederland. Sindsdien werkt het foodmerk continu aan de missie om eerlijk eten en drinken bereikbaar te maken voor iedereen door de ontwikkeling van lokale handelsketens.

In de tijd dat Bakker de organisatie leidde, werd het merkbeeld compleet gemoderniseerd en werd Fairtrade Original geïntroduceerd in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk. Mede hierdoor groeide de omzet in 2020 met ruim 20% en is het foodmerk zo in staat nog meer impact te maken bij de lokale boerencoöperaties en verwerkers in de verschillende landen van oorsprong waarmee nauw wordt samengewerkt.

Van Wijk ziet ernaar uit om voort te bouwen op de stevige basis waarmee zijn voorganger de organisatie achterlaat. “Het is bijzonder om bij een organisatie te mogen werken die lokale boeren helpt een beter bestaan op te bouwen. Fairtrade Original is een heel mooi foodmerk met een prachtige missie. Samen met ons team en onze handelspartners wil ik zorgdragen voor verdere groei van het merk in binnen- en buitenland”, aldus de kersverse directeur.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.