Afbeelding

‘Lidl Deals’: nieuwe prijscampagne Lidl

Door: Dave van Loon · leestijd 1 minuut Nieuws

Lidl heeft een nieuwe marketingstrategie die start met de lancering van een nieuwe prijscampagne: ‘Lidl Deals’. Maandag 26 februari gaat de campagne van start. Later dit voorjaar volgt de uitrol van de volledige merkcampagne die ‘Nu nóg meer Lidl voor je geld’ heet.

Lidl Deals is de overkoepelende naam voor een periode van diepe prijsacties en kent de slogan ‘Nu nóg meer Lidl voor je geld’. Bij Lidl krijgt de consument altijd al de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs, aldus Lidl. ‘Tijdens de Lidl Deals zullen de prijzen nóg lager zijn en krijg je dus nóg meer Lidl voor je geld.’

Laura Klaver, head of marketing bij Lidl: “Bij Lidl vinden we dat een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk moet zijn. Daarom zullen we altijd leveren op onze belofte ‘de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’. Prijs is een ontzettend belangrijke waarde voor Lidl. Zodoende starten we met een prijspromo-concept binnen de overall-campagne. We hebben altijd lage prijzen, maar tijdens de prijscampagne zijn de prijzen nog lager.”


‘Lidl Deals’ is de eerste campagne die is ontstaan vanuit de samenwerking met reclamebureau Alfred. De campagne maakt deel uit van een nieuwe marketingstrategie om het merk Lidl nog verder te laten groeien en wordt landelijk uitgerold op onder andere tv, radio, online, in print, digital out-of-home, social en op de winkelvloer. Alles vanuit één herkenbaar ‘visual device’: de gele prijssticker met Lidl Deals.

Jeroen van de Sande, ececutive creative director (ecd) bij Alfred is samen met Rogier Mahieu creatief eindverantwoordelijk voor het Lidl-werk: “In alle videomiddelen en radio hebben we aan dat visual device nog een ‘oorwurm’ toegevoegd. Hiervoor hebben we samen met Tom Tukker een Nederlandse versie van het nummer ‘Thrift shop’ van Macklemore gemaakt. Het nummer gaat over de vraag ‘waarom zou ik geld uitgeven aan te dure merken? Het is natuurlijk ook veel leuker om het systeem te hacken en minder geld uit te geven. Dat geldt altijd al bij Lidl, maar tijdens de Lidl Deals helemaal.”

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.