
Albert Heijn start campagne rond 100-jarig Disney
Door: Dave van Loon · leestijd 1 minuut NieuwsVandaag begint bij Albert Heijn een actie in samenwerking met Disney waarmee klanten op verschillende manieren ‘de mooiste momenten uit 100 jaar Disney thuis in eigen keuken beleven’ Zo kunnen kinderen in een ‘Magische Kookboek’ allerlei karakters verzamelen uit de rijke Disney-historie, is er een speciaal ontwikkeld verspakket om zelf de ratatouille uit de gelijknamige film te maken en kun je met één van de 1001 gouden tickets allerlei prijzen winnen.
De magie van Disney komt ook zelfs bij Ilse, de bedrijfsleider uit de Albert Heijn-commercials, thuis in haar eigen keuken: in een bijzondere tv-commercial slaat haar dochter Robin met behulp van Disney-karakter Remy uit de film Ratatouille verbazend lekker aan het koken.
”We zijn ontzettend blij dat we voor dit bijzondere moment voor Disney echt iets magisch kunnen neerzetten,” zegt Johan van der Zanden, directeur Marketing & Communicatie bij Albert Heijn. “Wie is er niet opgegroeid met Disney en met Albert Heijn? De verbindende kracht van eten maakt van deze verjaardag iets moois voor onze klanten en ik vind het ontzettend bijzonder dat we als Albert Heijn dit feest samen met Disney kunnen vieren.”
Tijdens de campagne kunnen klanten het Magische Kookboek kopen voor slechts € 1,99. Daarmee krijgen ze een prachtig boek boordevol recepten geïnspireerd door Disney-films: eet een ijsje met Elsa uit Frozen, serveer beestachtig lekkere hapjes met de Leeuwenkoning of maak een maaltijd in de vorm van Mickey Mouse. Kinderen worden zo gemotiveerd om op basis van hun favoriete Disneykarakters zelf of gezellig samen met hun ouders te gaan koken. Albert Heijn combineert hiermee de verbindende kracht van samen eten maken met de verbeeldingskracht van Disney.
Ook krijgen klanten per € 10,- boodschappen vier stickers voor het Magische Kookboek om Disneykarakters mee te sparen. Als klap op de vuurpijl zijn er in heel Nederland 1001 gouden tickets verstopt tussen de stickers. Met de code die hierop staat kan de klant online zien welke leuke prijs er is gewonnen, waarbij de hoofdprijs bestaat uit een verblijf in Disneyland Paris voor vier personen.
Albert Heijn en Disney werken al jaren regelmatig samen: de eerste Disney-weken vonden plaats in 2003. De huidige campagne loopt van vandaag tot vrijdag 1 oktober.