Afbeelding

Geeske Burema gaat weg bij Spar

Door: Gé Lommen Personality's

Commercieel directeur Geeske Burema vertrekt begin maart bij Spar. In een persbericht van Spar laat zij weten dat de afgelopen vier jaar ‘intensief’ waren; ze gaat hierna eerst een sabbatical nemen en zich beraden op haar toekomstige loopbaan. Ze meldt uit te zien naar nieuwe uitdagingen.

Burema is ruim vier jaar commercieel directeur van Spar geweest. Ze trad in dienst begin 2020. Spar is begonnen met het zoekproces voor een opvolger. Burema kwam van Brand Loyalty vandaan toen ze bij Spar begon. En van 2001 t/m 2010 werkte zij bij Ahold Delhaize/Albert Heijn.

Bij Albert Heijn maakte ze eerst deel uit van het team dat AH To Go realiseerde. In 2003 werd ze senior category manager bij Etos en in 2005 senior category manager bij Albert Heijn. Daarna begon ze voor zichzelf en ontwikkelde, of werkte mee aan, internet-start-ups, in Zweden. Vervolgens belandde ze in 2017 bij Brand Loyalty.

Spar-ceo John van der Ent wijst er in het persbericht op dat onder Burema de marktpositie van Spar duidelijker is geworden en spreekt ook van een ‘datagedreven aansturing’, de komst van ‘een prijselasticiteitmodel’, ‘Spar-persona’s’ en ‘locatieprofielen’.

Verder wijst hij op de uitbreiding van Spar Foodclub, de lancering van Spar Retail Media en de recente verlenging van het contract met EG Group (de partner van Spar met pompshops van o.a. Esso). Burema heeft aangegeven haar kennis en expertise te delen met collega-directeuren die haar taken voorlopig zullen overnemen, omwille van de continuïteit van de bedrijfsvoering.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.