Albert Heijn personaliseert Bonusaanbiedingen

0
Leestijd: < 1 minuut

Albert Heijn zet dit jaar een nieuwe stap in de persoonlijke benadering van klanten. Albert Heijn gaat dit voorjaar een grote groep Bonuskaartgebruikers extra waarderen en bedanken met aanbiedingen op maat onder de naam ‘Mijn Bonus’. De doelstelling is om het voordeelprogramma uiteindelijk voor alle Bonuskaartgebruikers beschikbaar te maken.

 

 

Sinds de invoer van de Bonuskaart (1998) ontvangen Bonuskaartgebruikers bij Albert Heijn iedere week korting op diverse producten. Vanaf nu gaat de Bonuskaart echter meer voordeel én voordeel op maat opleveren voor klanten van Albert Heijn. Naast de reguliere wekelijkse Bonusaanbiedingen ontvangt een grote groep Bonuskaartgebruikers straks iedere vier weken persoonlijke aanbiedingen.

 

Mijn Bonus omvat aanbiedingen op een aantal producten waarvan Albert Heijn op basis van Bonuskaartgegevens weet dat de klant die regelmatig koopt. Daarnaast ontvangen klanten aanbiedingen voor producten waarvan Albert Heijn verwacht dat die goed aansluiten bij de wensen van die klant.

 

Klanten krijgen iedere vier weken een overzicht van de aanbiedingen thuisgestuurd. De aanbiedingen worden aan de Bonuskaart van de klant gekoppeld. De klant hoeft geen coupons mee te nemen naar de winkel maar ontvangt de korting automatisch bij het gebruik van zijn Bonuskaart bij de kassa.

 

Mijn Bonus wordt in meerdere fases ingevoerd. De eerste groep klanten kan in het voorjaar van 2012 gebruik maken van Mijn Bonus. De doelstelling van Albert Heijn is om dit voordeelprogramma uiteindelijk voor alle Bonuskaartgebruikers beschikbaar te maken.

 

Albert Heijn is de eerste Nederlandse supermarkt die op deze manier aanbiedingen aan de klant gaat doen. Mijn Bonus is één van de stappen die Albert Heijn zet om in te spelen op individuele klantbehoeften.