Fusie aanbieders narrowcasting supermarkten

· leestijd 1 minuut Nieuws

Narrowcastingbedrijven POSTV en MediaHotspots fuseren. De nieuwe combinatie omvat een instore tv-netwerk van circa 250 supermarkten van formules als C1000, Coop, Jumbo, Plus en Supercoop. De fusie is de redding voor POSTV, want door tegenvallende adverteerdersinkomsten stond het bedrijf op omvallen.

POSTV en MediaHotspots begeven zich beide op het gebied van de exploitatie van beeldschermen in supermarktlocaties. Via centraal aangestuurde beeldschermen op de winkelvloer en bij de kassa’s krijgen bezoekers daarmee middels een mix van redactionele en commerciële boodschappen voorgeschoteld.

Het door de fusie ontstane netwerk van supermarkten is op weekbasis goed voor ruim 3,5 miljoen consumenten. Met dat toegenomen bereik hoopt het fusiebedrijf meer adverteerders over de streep te trekken. Daarnaast vormen de nationale en locale aanbiedingen van de betreffende supermarkten een belangrijk onderdeel van de getoonde boodschappen. Naar eigen zeggen hebben deze een aantoonbaar positief effect op de winkelomzet.

Door de fusie, die gepaard gaat met een stevige financiële injectie, komt een einde aan een ‘bewogen’ periode voor POSTV en de bij haar aangesloten ondernemers. POSTV-oprichter Michiel Reinoud: “De combinatie van het door ons gekozen business model (eind 2007) en de malaise in de adverteerderswereld brachten POSTV op een punt dat het voortbestaan werd bedreigd. De fusie met MediaHotspots biedt grote synergievoordelen zowel aan de voor als achterkant van ons beider operaties. Door de nieuwe combinatie kan aan alle betrokkenen, en dan denk ik met name aan de aangesloten ondernemers, continuïteit van de samenwerking geboden worden”

De eerste verandering in de marktbewerking is inmiddels doorgevoerd: de nationale advertentieverkoop van het medium Supermarkt TV wordt op exclusieve basis door Librium TV uit Amsterdam verzorgd. Media Hotspots ging deze zomer met succes van start met de advertentieverkoop aan locale en regionale adverteerders. De grote belangstelling resulteert in lokaal relevante boodschappen met name op de schermen bij de kassa’s. Het wachten bij de kassa wordt zo veraangenaamd.

“Door de fusie ontstaat een fijnmaziger netwerk voor de nationale en lokale adverteerders. Met name vanuit de lokale markt was en is hier vraag naar. De adverteerder kan nu nog gerichter zijn boodschap aan de consument tonen zodat de effectiviteit nog groter wordt. Ook voor de aangesloten supermarktondernemers is de fusie een belangrijke stap. Zij profiteren nu optimaal van de opgedane kennis van beide bedrijven”, aldus oprichter en eigenaar van Media Hotspots Arend-Klaas Kramer

In de nabije toekomst verwacht het bedrijf ook een aantal nieuwe digitale diensten aan te gaan bieden die meeromzet en formule-ondersteuning als doel hebben. Tevens zijn er concrete plannen om in 2011 een aantal vernieuwende promotieproducten aan te bieden.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.