
Digitaal AH-magazine over bio moet klanten over de streep trekken
Door: Marieke Venbrux NieuwsAlbert Heijn heeft een digitaal magazine gelanceerd over bio: ‘Alles wat je wil weten over biologisch eten’. Het magazine staat vol ‘achtergrondverhalen, leuke bio-weetjes, lekkere recepten en verhalen van de biologische boeren van Albert Heijn’, aldus AH in een persbericht. Met het magazine wil Albert Heijn klanten ‘verder inspireren om te kiezen voor biologische boodschappen’.
‘Biologisch’ heeft het momenteel lastig. Het marktaandeel van biologisch in de Nederlandse retail stagneert rond de 3%, zo gaf ketenorganisatie Bionext afgelopen april aan. Door de inflatie en gestegen prijzen houden meer consumenten de hand op de knip – en daar is onder andere ‘bio’ de dupe van.
AH: 1850 biologische producten
Desondanks groeit het aanbod van biologische producten bij Albert Heijn nog steeds. AH legde 25 jaar geleden als eerste (reguliere) supermarkt in Nederland biologische producten in het schap, inmiddels bevat het bio-assortiment meer dan 1850 producten. En dat aantal neemt nog steeds toe, aldus AH zelf in een persbericht.
Mijn Albert Heijn Premium
Ook via AH Premium probeert AH al enige tijd bio aantrekkelijker te maken: klanten met een Mijn Albert Heijn Premium-abonnement krijgen o.a. 10% korting op alle biologische producten. Inmiddels maken meer dan 800.000 consumenten gebruik van Mijn Albert Heijn Premium.