Omzetverlies voor Emté
Omzetverlies voor Emté Shelflife

Omzetverlies voor Emté

Algemeen
Sligro heeft de omzet vorig jaar zien stijgen tot € 2,813 miljard, een toename van 5,4% ten opzichte van 2015. De omzetgroei dankt Sligro vooral aan de foodserviceactiviteiten. Die groeiden in 2016 met 8,6% (de autonome toename van de omzet bedroeg 3,3%). De omzet van de retailactiviteiten nam echter af. De 130 Emté-winkels lieten een omzetdaling van 1,7% zien.
Vorig jaar kon Sligro nog 2,3% omzetgroei voor Emté melden, maar die groei is dus omgeslagen in een omzetverlies van 1,7% waarmee de omzet van Emté uitkomt € 827 miljoen. De identieke consumentenomzet nam daarbij met 1,6% af. In het laatste kwartaal van 2016 daalde het verlies wel; het bleef in die laatste maanden beperkt tot 0,1%.
Juist het afgelopen jaar verschenen de eerste Emté 3.0 winkels (de eerste opende eind 2015 in Dieren), een nieuwe generatie supermarkt die goed ontvangen werd. Het aantal nieuwe 3.0-winkels was echter te klein om het verlies van de overige winkels te compenseren. Het ombouwtempo verloopt volgens de normale vervangingsinvesteringen en ligt daarom niet erg hoog. Ook wordt gefluisterd dat de omzetplus die de 3.0-winkels realiseren nog onvoldoende is.
Op 26 januari publiceert Sligro Food Group voorbeurs de volledige jaarresultaten.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.