Albert Heijn België krijgt nieuwe CEO
Albert Heijn België krijgt nieuwe CEO Shelflife

Albert Heijn België krijgt nieuwe CEO

· leestijd 1 minuut Algemeen

Raf Van den Heuvel volgt Luc de Baets op als CEO van Albert Heijn België. De Baets zet na meer dan 16 jaar, waarvan vijf jaar als general manager van AH België, ook meteen een punt achter zijn carrière bij Albert Heijn. Hij wordt vanaf 1 augustus opgevolgd door Raf Van den Heuvel, thans commercieel directeur bij de Belgische AH-organisatie.

CEO Albert Heijn Marit van Egmond: “Onder leiding van Luc is Albert Heijn uitgegroeid tot een geliefde supermarkt onder de Vlamingen. Wij zijn hem dankbaar voor het sterke fundament waar AH België vandaag op staat en wensen hem het allerbeste voor de toekomst. Met Raf is de volgende fase van groei in goede handen. Hij is vanaf de start betrokken bij AH in België, en kent de klanten, ondernemers en medewerkers als geen ander. Wij wensen hem alle succes in zijn nieuwe rol.”

Raf Van den Heuvel, een geboren Antwerpenaar van 38, was er al bij sinds de start van Albert Heijn België in 2010 en was zelfs de allereerste medewerker. Twee jaar lang was hij senior category manager voor dranken en promoties. Daarna ging hij in oktober 2012 aan de slag als lead category manager, waarna hij in januari 2016 de overstap maakte naar zijn huidige functie als commercieel directeur. Voor hij bij Albert Heijn aan de slag ging werkte Van den Heuvel zeven jaar bij Metro en Makro, onder meer als buyer food en buyer non-food.

Van den Heuvel: “Ik ben er al vanaf het begin bij geweest. Het gaat dus niet om een extern iemand die met een andere visie komt. Ik ben gewoon ‘part of the team’ en het team blijft. Wat Albert Heijn vandaag is, is iets waar ik zelf ook altijd aan heb meegewerkt. Dus in die zin ga ik die continuïteit behouden en vooral vol gas geven op onze groei”, zo vertelt hij in een interview met Gondola.

“We zijn een solide en attractief bedrijf en dat is een koers die we uiteraard willen aanhouden”, aldus Van den Heuvel. “We zien dat we talent kunnen aantrekken en bijhouden, dat onze klanten tevreden zijn en graag terugkomen naar onze winkels, maar dat we ook ondernemers aantrekken die vertrouwen hebben in ons bewezen concept en die met ons willen meegroeien. Deze drie elementen, in combinatie met onze financiële resultaten, bevestigen ons dat we het goed doen. Dat we op kruissnelheid zitten en dat we een succesformule te pakken hebben. En die succesformule willen we natuurlijk koesteren en vasthouden.”

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.