Logo
Plus werd vorig jaar door GfK uitgeroepen tot ‘meest verantwoorde supermarkt’ in het jaarlijkse mvo-rapport van GfK; het heroverde de titel terug op Poiesz, dat in 2022 won. Op de foto: Duncan Hoy, toenmalig ceo Plus, en Milan Peeters, ‘team lead advanced solution’ bij GfK, op de avond van de prijsuitreiking. Plus zelf communiceert de titel ‘meest verantwoorde supermarkt’ overigens niet meer. Niet in de winkels, niet in de folders en dus ook niet meer in het jaaroverzicht van 2023 dat het (o.a.) op LinkedIn publiceerde.
Plus werd vorig jaar door GfK uitgeroepen tot ‘meest verantwoorde supermarkt’ in het jaarlijkse mvo-rapport van GfK; het heroverde de titel terug op Poiesz, dat in 2022 won. Op de foto: Duncan Hoy, toenmalig ceo Plus, en Milan Peeters, ‘team lead advanced solution’ bij GfK, op de avond van de prijsuitreiking. Plus zelf communiceert de titel ‘meest verantwoorde supermarkt’ overigens niet meer. Niet in de winkels, niet in de folders en dus ook niet meer in het jaaroverzicht van 2023 dat het (o.a.) op LinkedIn publiceerde. Plus

Duurzaamheidsclaims Plus ‘misleidend’, maar hoe zit het met de claims van al die anderen dan?

Door: Marieke Venbrux · leestijd 9 minuten Branche & Cijfers

Plus werd eind vorig jaar op de vingers getikt door de ACM vanwege het gebruik van vage en onvoldoende feitelijk onderbouwde duurzaamheidsclaims. Maar: waarom nu ‘ineens’? En hoe zit dat met al die andere ‘vage’ claims, van al die andere supermarktformules? Dan hebben we het niet alleen over duurzaamheidsclaims, maar ook over prijs- en kwaliteitsclaims als ‘nergens goedkoper’ of ‘de beste in vers’. Dat mag allemaal wel?

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.
  • Vacatures

    Nieuwsbrief