Deli XL zoekt boeren
Deli XL zoekt boeren Shelflife

Deli XL zoekt boeren

· leestijd 1 minuut Algemeen

Deli XL wil minimaal 100 regionaal opererende agrariërs en versspecialisten toevoegen aan het versnetwerk van de foodservicegroothandel. Deli XL wil daarmee inhaken op de groeiende behoefte aan regionale en authentieke producten bij de horecaklanten. Boeren en regionale producenten in met name West-Nederland worden uitgenodigd zich aan te sluiten.

De opmerkelijke uitnodiging maakt deel uit van de plannen van Deli XL om dit jaar haar online platform Vers 24/7 verder uit te rollen in West-Nederland. Lokale en authentieke producten vormen een belangrijk onderdeel van het assortiment van deze nieuwe activiteit. Dick Slootweg, algemeen directeur van Deli XL: “Wij zien bij onze klanten een groeiende behoefte aan authentieke en regionale producten. Tegelijkertijd zijn er veel boeren die enorm veel mooie producten maken, maar die daar onvoldoende een podium voor krijgen.” Met Vers 24/7 biedt de groothandel een online platform aan horeca-ondernemers en producenten om de vraag en het aanbod op regionaal niveau bij elkaar te brengen.

Bijzonder aan het concept is dat boeren zelf de vrije hand krijgen: wanneer zij deelnemen aan het platform bepalen zij zelf het assortiment en de prijs. “Onze rol wordt anders”, zo geeft Slootweg aan. “Wij faciliteren ondernemers om zaken te doen en gebruiken onze Deli XL-systemen en logistiek om dat mogelijk te maken.” Daarnaast zal Deli XL ook marketingondersteuning geven aan de regionale producenten, met name gericht op de profilering online.

Deli XL zal met de lokale versspecialisten de logistiek afstemmen en verzorgd zelf de bezorging van de producten. Op deze manier worden de lokale ondernemers ‘ontzorgd’, zodat zij zich kunnen richten op hun kerntaak; het produceren van een heerlijk product. Ook ontwikkelde Deli XL samen met de ZLTO een hygiënecode voor boeren die participeren. Daarmee wordt op een praktische manier invulling gegeven aan de wettelijke vereisten omtrent voedselveiligheid.

Daarnaast vraagt Deli XL de deelnemende producenten om transparantie in de bedrijfsvoering en duurzaamheid. Hans de Haan van ZLTO: “Wij zijn erg blij met de inzet van Deli XL op dit onderwerp. Zij zijn in staat om een professionele commerciële organisatie neer te zetten waarmee Nederlandse boeren het platform krijgen dat ze verdienen.”

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.