Plus: nieuwe voorjaarscampagne ‘Goed eten voelt goed’ van start

Door: Dave van Loon · leestijd 2 minuten Nieuws

Plus lanceert een nieuwe voorjaarscampagne en zorgt daarmee naar eigen zeggen bij iedereen voor een goed gevoel. Met aandacht voor boeren, telers en kwekers, de natuur en dieren laat de supermarkt zien dat goed eten goed voelt.

Met verse en verantwoorde producten kunnen klanten dit voorjaar genieten van goed eten.Met de voorjaarscampagne ‘Goed eten voelt goed’ belicht Plus het goede gevoel dat klanten krijgen van goed eten. Goed eten is namelijk goed voor boeren, telers en kwekers, goed voor de dieren, goed voor de natuur en goed voor de klant. Met aandacht voor eerlijke, verantwoorde en betaalbare producten helpt de supermarkt in deze tijd haar klanten een handje op weg, aldus Plus. Onderdeel van deze campagne is de Paascampagne: ‘Vier Pasen met een goed gevoel’.

Biologisch en fairtrade

Okke Wiarda, manager Communicatie & Klant bij Plus: “We houden van goed eten. Vooral ook eten dat ‘goed voelt’, omdat het niet alleen goed is voor onze klanten, maar ook voor onze boeren, dieren of de omgeving om ons heen. Mooie voorbeelden daarvan zijn ons huismerk zuivel die bij ons standaard biologisch is en dat voor hetzelfde geld en onze huismerk chocolade die altijd fairtrade. Dát vinden wij belangrijk. Daarbij moet al dat goede eten ook gewoon goed betaalbaar blijven voor iedereen. Juist op die elementen doen we iedere dag weer ons uiterste best. En ook dat voelt heel goed!”

Kalverliefde

Onderdeel van de campagne is de tv-commercial waarin Cleo, een meisje dat op het platteland woont, centraal staat. Op het afgesproken punt, vanwaar ze samen met haar vriendin naar school fietst, staat een koe die ze dagelijks even begroet. Ondertussen zien we dat Cleo stiekem een oogje heeft op haar klasgenoot Jaap. Ook Jaap lijkt verlegen te worden van Cleo. Het is een prille kalverliefde die past bij de lente.Zoals in elke Plus-campagne speelt muziek een belangrijke rol. Speciaal voor deze film schreef singer-wongwriter Alina in samenwerking met Amp.Amsterdam het vrolijke nummer You always make me smile, wat de vlinders in de buik van Cleo vertaalt.

De tv-commercial is zaterdagavond 18 maart voor het eerst te zien op televisie en is ontwikkeld in samenwerking met Energize Amsterdam. Creative director Energize, Robin Pas: “In de tv-commercial tonen we een aandoenlijk en liefdevol voorjaarsverhaal van een meisje en jongen die oog hebben voor elkaar én de dieren. Het heerlijke, vrolijke voorjaarsgevoel dat alleen maar groter wordt als je weet dat je bij Plus goede, slimme en verantwoorde keuzes kunt maken. In de online videos zetten we het verhaal van het jonge liefdesstel door en bieden we meer bewijsvoering rondom de verantwoorde producten die Plus te bieden heeft.Vanaf zaterdag 25 maart is de nieuwe paascommercial van Plus op tv te zien. In deze film zien we dat Cleo tijdens een paasbrunch geïntroduceerd wordt aan de familie van haar nieuwe liefde.

Voorjaarsmagazine

Het Goed eten magazine valt zaterdag 25 maart bij ruim 2,2 miljoen huishoudens op de mat. Het magazine staat dit voorjaar vol feestelijke én betaalbare recepten. Daarnaast bevat het magazine een uitgebreid overzicht van alle producten en achtergrondverhalen over producten van Plus en hun herkomst. Daarmee vier je volgens Plus Pasen met een goed gevoel.In de bijbehorende bier- en wijnspecial worden de mooiste bieren en wijnen gepresenteerd die Plus speciaal selecteerde voor het voorjaar.

Crossmediale campagne

De campagne loopt t/m zaterdag 15 april en bestaat uit tv-commercials, tag-ons, billboards, online video’s, online en social advertising, het Goed eten magazine, folders, instore materialen, nieuwsbrieven, content op plus.nl, de Plus-app en social media. De campagne is ontwikkeld door Energize in samenwerking met Initiative, Giesbers en iO.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.