AGF Monitor: week 20
AGF Monitor: week 20 Shelflife

AGF Monitor: week 20

· leestijd 1 minuut Algemeen
FoodPersonality komt met de AGF-monitor, een wekelijkse update van de prijzen van 25 hardlopers in groente en fruit bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl en Plus. De monitor komt tot stand in samenwerking met Pricing Experts, een bureau dat prijsmetingen uitvoert voor zowel retailers als fabrikanten. Vanaf nu wordt de monitor steeds op woensdag gepubliceerd.
Wat valt op? Eigenlijk vooral dat Plus de prijsafstand naar Albert Heijn in de afgelopen weken volledig ongedaan heeft gemaakt. Alsof het aanvoelde dat er een AGF-monitor aan zat te komen! Het maakt Albert Heijn tot duurste in deze eerste editie. Wel heeft AH een zeer diepe afprijzing met komkommers: drie voor € 0,99. De prijzen bij de concurrentie liggen aanzienlijk hoger: Lidl € 0,49, Jumbo € 0,58, Plus € 0,69 en Picnic € 0,58). In totaal tellen we vijf promoties, twee bij AH (komkommer en witlof) en drie bij Jumbo (broccoli, pitloze druiven en perssinaasappels).
Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. PricingExperts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.
Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.
AGF Monitor: week 20

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.