AGF Monitor week 34
AGF Monitor week 34 Shelflife

AGF Monitor week 34

Algemeen

In grote delen van het land zijn de vakanties voorbij en de scholen weer begonnen. De promotie-activiteit in AGF neemt daardoor weer merkbaar toe. Twee formules - Albert Heijn en Jumbo - maken een duidelijke neerwaartse prijsbeweging, terwijl Lidl gek genoeg juist in prijs stijgt. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule is daardoor niet groter geworden, maar bedraagt deze week 22%.

We tellen deze week 12 promoties, waarvan Albert Heijn de helft van dat aantal voor zijn rekening neemt. Plus heeft deze week opnieuw geen promoties in de 25 AGF-hardlopers. Met een tweetal scherpe promoties weet Jumbo op een paar cent na weer op het prijsniveau van Lidl te komen. Ondanks vier promoties is Lidl deze week 90 cent duurder dan vorige week met de 25 hardlopers in AGF.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. PricingExperts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.
AGF Monitor week 34
AGF Monitor week 34

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.