AGF Monitor week 35
AGF Monitor week 35 Shelflife

AGF Monitor week 35

Algemeen

Nu de vakanties grotendeels voorbij zijn (alleen de scholen in regio zuid hebben nog tot en met 4 september vakantie), komt er merkbaar meer dynamiek in de AGF-markt. Ten opzichte van vorige week draaien nu ook Lidl en Plus nadrukkelijk aan de prijsknop. Lidl is daardoor weer een stuk goedkoper dan Jumbo en ook Plus neemt deze week in prijs wat meer afstand van Albert Heijn. Het verschil tussen de goedkoopste en duurste formule is deze week dan ook 30%.

De lagere prijzen ten opzichte van week 34 gaan overigens niet gepaard met meer promoties. Sterker nog, het aantal promoties daalde van 12 naar vijf. Uien en pitloze druiven bij Lidl, Granny Smith appelen bij Albert Heijn en frambozen en pitloze druiven bij Jumbo. De prijsmeters van Pricing Experts valt het overigens op dat het aanbod appels en peren bij Lidl al enige tijd uiterst beperkt is.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. PricingExperts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.
AGF Monitor week 35
AGF Monitor week 35

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.