AGF Monitor week 43
AGF Monitor week 43 Shelflife

AGF Monitor week 43

Algemeen

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

Het blijft stuivertje wisselen tussen Albert Heijn en Plus. Deze week is Plus weer net iets goedkoper dan AH met het mandje met de 25 AGF-hardlopers. Overigens gaan de prijzen bij beide formules deze week flink omhoog. Dat geldt ook voor Lidl, waar de prijs van het mandje met € 0,94 cent stijgt ten opzichte van vorige week. Jumbo weet de prijzen daarentegen min of meer stabiel te houden. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule is deze week 18%.
Aan het promotiefront is het deze week weer wat rustiger. Albert Heijn heeft met vier promoties de meeste aanbiedingen in de 25 populairste AGF-producten. Lidl volstaat deze week met drie promoties. Jumbo en Plus ieder met twee. Opnieuw grijpen formules de nieuwe lage prijs van bloemkool bij Jumbo (€ 1,25) aan om een promotie met bloemkool te doen. De diepte van de afprijzing is steeds dezelfde (€ 0,99 of € 1,-). De details van de aanbiedingen en een overzicht alle actuele prijzen is te vinden op: FP+
Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.
Over Pricing Experts

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.