AGF Monitor week 9

0
Dat je geen aanbiedingen nodig hebt om voordelig te zijn bewijst Jumbo deze week. Zonder ook maar één promotie in de 25 hardst lopende AGF-producten daalt de prijs van het Jumbo-mandje, terwijl de mandjes van Lidl, Albert Heijn en Plus – met aanbiedingen – deze week duurder zijn. Met name AH gaat ten opzichte van vorige week flink in prijs omhoog. Het zorgt ervoor dat Jumbo weer goedkoper is dan AH. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt deze week een procentje, van 17% naar 16%.
Lidl en AH hebben deze week het grootste aantal aanbiedingen in de top-25 AGF-producten. Ieder vijf stuks. Plus heeft er één en Jumbo, zoals gezegd, geen. Lidl en AH hebben drie overeenkomstige aanbiedingen: courgettes, Conference-handperen en witte pitloze druiven. Alleen met courgettes heeft Lidl de laagste prijs (resp. € 0,59 en 2 voor € 1,25).De details van de aanbiedingen en een overzicht alle actuele prijzen zijn zoals gebruikelijk te vinden op: FP+.
Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.
Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.