Albert Heijn heeft beste Kerstrapport
AlgemeenAlbert Heijn komt dit jaar als beste uit het GfK Kerstrapport. Op basis van de combinatie van prestatie van de formule, de groei in klanten en klantentrouw, en de waardering van de vaste klanten, wist AH de hoogste score te behalen. Jan Linders staat op de tweede plaats en Boni op nummer drie. De afgelopen vier keer stond Jumbo op de eerste plaats. Het Kerstrapport laat dit jaar veel opvallende verschuivingen zien.
Albert Heijn verbetert zich in waardering van 7,62 naar 7,70 en staat wat betreft prestatie op de tweede plaats wat gezamenlijk resulteert in de hoogste overall score van het GfK Kerstrapport. Jan Linders staat op de tweede plaats in de eindranglijst. Met name in de prestatie verbetert deze supermarkt zich ten opzicht van het vorige rapport (van 99,7 naar 100,5). Ook in de waardering is Jan Linders licht gestegen. Boni staat op de derde plaats. Dit komt vooral door de veel hogere score voor prestatie (van 100,6 naar 101,7).
Dit Kerstrapport kenmerkt zich door stevige verschuivingen. De hele top 3 is vernieuwd ten opzichte van het vorige rapport.
In de waardering zijn een paar opvallende verschuivingen zichtbaar; zo waarderen de klanten de aspecten ‘aantrekkelijkheid van aanbiedingen’ en ‘lage prijzen’ gemiddeld hoger en is de gemiddelde waardering voor ‘voldoende voorraad in de schappen’ gedaald.
We hebben gewonnen! Trots op 1e plek GFK Kerstrapport dankzij het harde werk van 100.000 medewerkers. #GFKKerstrapport pic.twitter.com/ymrC5A4JKP
— Albert Heijn (@albertheijn) 20 december 2016