Albert Heijn start ‘bloementuintjes’ en paascampagne
Albert Heijn start ‘bloementuintjes’ en paascampagne Shelflife

Albert Heijn start ‘bloementuintjes’ en paascampagne

· leestijd 1 minuut Algemeen

Albert Heijn komt met een opvolger van de ‘moestuintjes’ van enkele jaren geleden, het heet deze keer ‘bloementuintjes’. AH start daar komende maandag mee. De bloementuintjes-spaaractie houdt in: bij een besteding van 15 euro krijgt de klant gratis een zogeheten ‘bloementuintje’. Elk bloementuintje bevat drie soorten bloemen. Albert Heijn noemt in het persbericht o.a. veldsalie, wilde kattenkruid, ‘juffertje-in-het-groen’, wilde marjolein, klaproos en zonnebloem. AH biedt acht verschillende combinaties van die bloementuintjes.

AH zegt in bijbehorend persbericht: “Het doel van deze spaaractie is door zelf aan de slag te gaan met zaadjes en aarde een bijdrage te leveren aan het vergroten van biodiversiteit. Nederland telt naar schatting 5,5 miljoen tuinen, waarvan volgens een data-analyse uit 2019 van Deloitte slechts een derde uit bloemen, planten en gras bestaat. Bloemen zijn van levensbelang voor bijen, vlinders en andere insecten. En een groene woonomgeving is ook voor de gezondheid van mensen goed.” De spaaractie is bedacht in samenwerking met IVN Natuureducatie.

Albert Heijn zal ook betrokken zijn bij de wereldtuinbouwtentoonstelling ‘Floriade Expo’ van dit jaar. AH is er ‘officiële partner’ van en heeft een paviljoen met de naam ‘Beter voor Natuur & Boer’. Daar zullen bezoekers kennis kunnen maken met ‘vaste boeren en telers’ van AH. In het persbericht: “(…) zodat iedereen kan zien waar de verse producten van Albert Heijn vandaan komen”.

Vanaf komende week gaat Albert Heijn campagne voeren voor het paasassortiment. Albert Heijn komt meer dan 300 zogeheten ‘AH Excellent voor de Feestdagen’-artikelen, waarvan 30% nieuw is. Verder zullen er paasartikelen komen onder de merknaam Streeckgenoten (specialiteit uit alle regio’s van Nederland, een reeks artikelen van AH sinds enkele jaren). AH noemt o.a. ‘rainbowcake’, ‘minitulbanden’, gazpachovarianten, verspakketten voor groentequiches, een paaseispel van AH’s ‘private brand’ Delicata (in de categorie chocolade) en een elektrische eierverfmolen (dat is dus non-food).

Verder blijkt AH het merk Culii te gaan veranderen. Culii is een eigen merk voor culinaire gerechten die gemakkelijk te bereiden zijn, doorgaans voor twee personen. AH begon met dit label in de tijd van coronabeperkingen, denk bijvoorbeeld aan de sluiting van de horeca. Culii is bedoeld als een AH-antwoord op de kreet ‘thuis uit eten’. AH noemt als nieuwe varianten o.a. een zalmtorentje van gerookte zalm, mango en wasabimayonaise als voorgerecht en biefstuk met bearnaisesaus met een crème van zoete aardappelen en gepofte knoflooktomaatjes als hoofdgerecht. Culii blijft na de paasdagen in 245 AH-winkels in het assortiment, ‘van donderdag tot en met zondag’.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.