Coca-Cola introduceert nieuwe ijstheemerk Fuze Tea
Coca-Cola introduceert nieuwe ijstheemerk Fuze Tea Shelflife

Coca-Cola introduceert nieuwe ijstheemerk Fuze Tea

· leestijd 1 minuut Algemeen
Coca-Cola trapt het nieuwe jaar af met de introductie van het nieuwe ijstheemerk Fuze Tea. Het bedrijf spreekt zelf van de grootste merkintroductie van Coca-Cola sinds tien jaar. De volume-ambitie van het ijstheemerk is namelijk groter dan die van Coca-Cola zero, nu 10 jaar geleden. Fuze Tea is een verrassende fusie van thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten, met een verfrissende ijstheesmaak als resultaat.
In totaal komen er zes varianten op de Nederlandse markt, waarvan er twee (Green Tea en Black Tea Sparkling) speciaal voor de Nederlandse consument zijn ontwikkeld. Fuze Tea is caloriearm en wordt gemaakt op basis van duurzaam ingekocht thee-extract. Het nieuwe merk zal vanaf vandaag instromen in Nederlandse supermarkten en horecagelegenheden.
IJsthee is, na water het hardst groeiende segment in de drankencategorie. Het ijstheesegment groeide afgelopen jaar met 10 procent. De vraag naar laagcalorische dranken met verrassende smaken en met ingrediënten van natuurlijke oorsprong stijgt. Daarom komt de introductie van Fuze Tea, als nieuwe grote speler, op een goed moment. Met de pay-off: ‘Serve yourself a little me-time’, speelt het merk in op de momenten dat consumenten een momentje voor zichzelf willen nemen. De bewuste keuze voor verschillende verpakkingen (vanaf 200 ml tot 1,5L) maakt Fuze Tea ideaal voor elk moment.
Fuze Tea is een sterspeler binnen het internationale portfolio van Coca-Cola. Na de oorspronkelijke lancering in 2012 in veertien internationale markten is het ijstheemerk nu een gevestigd merk dat populair is bij consumenten in maar liefst veertig landen. Fuze Tea is één van de snelst groeiende merken binnen het wereldwijde Coca-Cola portfolio. Speciaal voor de Nederlandse consument heeft Coca-Cola een selectie Fuze Tea varianten ontwikkeld die is afgestemd op de Nederlandse smaakvoorkeuren.
Fuze Tea is in Nederland verkrijgbaar in zes smaken. Twee bijzondere fusions Black Tea Peach Hibiscus en Green Tea Mango Chamomile en de basissmaken Green Tea, Black Tea Sparkling, Black Tea Peach en Black Tea Lemon.
De introductie van Fuze Tea sluit aan bij het West-Europese duurzaamheidsplan van Coca-Cola. In het actieplan zijn suikerreductie, maatschappelijke betrokkenheid en recycling belangrijke pijlers.Het caloriearme drankje bevat duurzaam ingekochte thee. De thee is afkomstig van plantages die hun steentje bijdragen aan de lokale gemeenschap door bijvoorbeeld het bieden van werkgelegenheid en scholing. Tot slot zit Fuze Tea in 100% recyclebare verpakkingen.
Fuze Tea is binnenkort verkrijgbaar in alle grote supermarkten, tankstations, leisure locaties, bioscopen, ‘on the go’-locaties en in de horeca. Fuze Tea is beschikbaar in verschillende verpakkingsformaten: 1,5L, 1,25L, 200ml, 250ml en 400ml.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.