Dag Bas/Digros, Hallo Dirk
· leestijd 1 minuut AlgemeenDetailresult stopt met Bas en Digros als formulenamen. Binnen een halfjaar zullen alle Bas- en Digros-vestigingen ‘omgebouwd’ worden naar Dirk van den Broek. Met dit besluit wil Detailresult meer slagkracht en efficiëntie in de organisatie realiseren.
Dirk van den Broek is landelijk het bekendste merk, maar Bas van der Heijden en Digros zitten ook goed tussen de oren van de consument, zeker regionaal. Zo is Bas van der Heijden een sterke speler in de omgeving van Rotterdam, terwijl Digros in de omgeving van Leiden een bekende speler is.
Volgens René van Klooster, ceo van de Detailresult Groep, is de kwaliteitdiscounter Dirk van den Broek na de recente vernieuwing van de formule zeer succesvol. “Door de overgang van één formule met drie namen naar één formule met één merknaam kunnen we een nog grotere vuist maken op diverse vlakken. Het hanteren van één naam levert de organisatie meer slagkracht, daadkracht en efficiency op. Dit voordeel komt, zoals bij Dirk gebruikelijk, volledig bij onze klanten terecht.”
Hoewel de keuze voor één naam - Dirk van den Broek - voor de hand ligt, hield Detailresult en daarvoor Detailconsult altijd vast aan de historische formulenamen. Dirk is landelijk echter de meest bekende naam en een echt merk. Voor klanten van Bas en Digros verandert er behalve de naam niets, aangezien er behalve de naam geen formuleverschillen bestaan. Aanbiedingen, personeel, assortiment etc. blijven allemaal hetzelfde.
Detailresult verwacht dat de hele ‘ombouw’ (of liever hernoeming) binnen een half jaar afgerond is. Tot dusver zijn er nog geen Bas- en Digros-winkels hernoemd.