‘Dag oude supermarkt, hallo Jumbo’

Nieuws

Jumbo lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne. De campagne is erop gericht consumenten in nieuwe marktgebieden te verleiden voor Jumbo te kiezen en bestaande klanten in hun keuze te bevestigen.

Met opvallende reclames op onder meer televisie wil Jumbo vanaf vandaag duidelijk maken dat de klant bij Jumbo het beste af is. Jumbo garandeert namelijk niet alleen de laagste prijs, maar ook het grootste assortiment en de beste service. Jumbo is de enige supermarkt in Nederland die deze garanties combineert, aldus het persbericht van Jumbo. Waarschijnlijk is deze campagne het aangekondigde antwoord op de pogingen van Albert Heijn om met prijsvergelijkingen met Super de Boer klanten van die formule alvast te laten overstappen naar AH. 

Met de campagne wil Jumbo consumenten van concurrerende supermarkten in de nieuwe marktgebieden ertoe aanzetten boodschappen te doen bij Jumbo om zo het verschil met de concurrentie te ervaren. Daarnaast is de campagne ook bedoeld om bestaande klanten van Jumbo in hun keuze te bevestigen. Motto van de campagne is ‘dag oude supermarkt, hallo Jumbo’.

De Tv-commercial is vanaf vandaag op televisie te zien. De campagne wordt ook doorvertaald naar advertenties, winkelmateriaal, radio en ingezet bij openingen. Bijzonder is dat in de uitingen gebruik wordt gemaakt van echte Jumbo-klanten en -medewerkers. Jumbo heeft de tv-commercials alvast op YouTube gezet. In totaal zijn er negen. Per commercial wordt een aspect, bijvoorbeeld assortiment of prijs, van de Jumbo-formule belicht.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.