Dirk opent 100e

· leestijd 2 minuten Nieuws

Tegenover de RAI in Amsterdam opent Dirk van Den Broek op 1 juni zijn 100e vestiging. Dat mag volgens ‘Dirk ‘ in meerdere opzichten bijzonder heten. Het  is niet alleen de 100e  vestiging, oprichter Dirk van den Broek senior (88) zal de opening verrichten. En: deze Dirk maakt deel uit van een uniek samenwerkingsproject tussen bedrijfsleven, ROC van Amsterdam en MBO College Zuid. Dat de 100e vestiging in Amsterdam staat zal ook wel niet helemaal toevallig zijn.

De nieuwe Dirk is helemaal ingericht volgens de allernieuwste concepten op het gebied van styling en inrichting. Aart van Haren, operationeel directeur van Dirk van den Broek: ”Natuurlijk kunnen klanten in deze winkel het aanbod, de aanbiedingen, de service en uiteraard de laagste prijzen van Nederland verwachten zoals ze van ons gewend zijn. Daarnaast wordt het een kweekvijver voor toekomstig personeel.”

Rick van Putten is speciaal voor dit bijzondere project vrijgemaakt als supermarktmanager van deze winkel. De keuze van zijn werkgever om hem de leiding te geven is niet toevallig. Hij werkt al sinds 1980 bij Dirk, dus kent de organisatie door en door. Bovendien heeft hij in zijn loopbaan al heel veel jonge mensen opgeleid. “Gastheer zijn in een supermarkt op een bijzondere locatie en daarnaast jonge mensen begeleiden en enthousiast maken voor een baan in de detailhandel, is natuurlijk prachtig. Eén en al dynamiek! Behalve op de toestroom van klanten, verheug ik me nu ook al op de komst van de eerste leerlingen die hier na hun zomervakantie zullen instromen”, aldus Van Putten. De winkel zal zeven dagen per week geopend zijn. Parkeren kan in de royale inpandige parkeergarage.

Op vrijdag 1 juni zal de 88-jarige Dirk van den Broek senior om 09.00 uur de winkel openen. De eerste 250 klanten krijgen een bos bloemen cadeau. Er staan volop medewerkers klaar om voor iedereen de boodschappen in te pakken. Ook het weekend na de opening worden klanten getrakteerd op smaakvolle verrassingen. Iedereen kan profiteren van spectaculaire openingsaanbiedingen.

De 100e  Dirk vormt een mijlpaal in het 70-jarig bestaan van het bedrijf. De opening in 1953 van de eerste Dirk van den Broek aan de Kinkerstraat in Amsterdam was dat ook. Dirk van den Broek senior opende toen namelijk de eerste echte grote supermarkt. Hij nam een pand over waar diverse winkeltjes in gevestigd waren, waar de klant overal apart af moest rekenen. Toen het faillissement van dit concept werd uitgesproken greep Dirk van den Broek senior zijn kans en maakte er één winkel van. De eerste echte supermarkt was hiermee een feit. Het was voor die tijd een uniek concept. Naast het gebruikelijke assortiment van o.a. groente, fruit, kruidenierswaren, vleeswaren en vlees, konden klanten er ook terecht voor bijvoorbeeld speelgoed, cosmetica en seizoensartikelen.    

De nieuwe Dirk is gevestigd op de benedenverdieping van flowamsterdam. In dit unieke gebouw werken bedrijfsleven en onderwijs samen onder het motto ontmoet, ontdek, ontwikkel.  Vanaf september zullen het ROC van Amsterdam en de zestien opleidingen van MBO College Zuid intensief gaan samenwerken met het bedrijfsleven. Piet de Jong, opleidingsmanager van Dirk van den Broek: “Wij zijn altijd op zoek naar goed gekwalificeerd personeel. Door in dit project te stappen zitten we dichtbij het vuur. We zien hierin prima kansen om de school binnen ons bedrijf te halen en omgekeerd. In samenwerking met het ROC van Amsterdam zijn we nu leerlingen aan het werven die na de zomer aan de slag gaan. Dit kan in de vorm van ‘ werken en leren’, de zogenaamde beroepsbegeleidende leerweg, of in de vorm van ‘leren en werken’, de beroepsopleidende leerweg. Ze komen bij ons in dienst en gaan vier dagen werken en één dag naar school, of zij volgen vier dagen onderwijs en lopen één dag stage. Samen met het ROC van Amsterdam geven wij invulling aan een nieuw onderwijstraject, waarin praktijk en theorie direct gekoppeld zijn. Uiteindelijk biedt dat iedereen alleen maar voordelen!”

Danielle Habets, voorzitter van de directie van MBO College Zuid, is ook blij met de samenwerking: ”Uiteraard zijn we blij met deze nieuwe variant voor de handelsopleidingen van het ROC van Amsterdam, maar de samenwerking in flowamsterdam gaat verder dan alleen stagelopen of werken. Zo kunnen studenten van onze marketingopleidingen onderzoek doen en kunnen studenten van de theateropleiding ingezet worden bij rollenspelen in workshops. En gaandeweg ontstaan er vast nog veel meer mooie initiatieven.”

  

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.