FoodAwards weer van start

0
Leestijd: < 1 minuut

FoodPersonality is weer begonnen met de FoodAwards, de jaarlijkse bekroning van goede introducties van het voorafgaande jaar. Het Retailcollege, de jury van de FoodAwards, kwam onlangs bij elkaar om de introducties van 2009 door te nemen.

 

Dit jaar wordt de consolidatieslag ook bij een prijstoekenning als de FoodAwards merkbaar. De jury is van vier personen naar drie gegaan. Voor de FoodAwards wenst FoodPersonality een representatie van de markt waarbij alle A-merkartikelen voerende supermarktformules vertegenwoordigd zijn. Dat hield vorig jaar nog in dat Albert Heijn, Superunie, Schuitema en Super de Boer als inkopende partijen er deel in hadden. Met de overname van Super de Boer door Jumbo en de vorming van Bijeen (voor C1000 en Jumbo) kan in principe worden volstaan met een jury van drie.

 

De reserves van de juryleden waren er niet minder om: ook 2009 is een jaar geweest waarin leveranciers behalve goede introducties ook de nodige rariteiten op de markt hebben gesmeten. Hoe dan ook, binnenkort gaan de genomineerde introducties als consumentenactie op twee pagina’s de Telegraaf in, zodat de consument zijn/haar stem kan geven. En die stemming wordt weer het nieuwe uitgangspunt voor deze jury, die uiteindelijk altijd het laatste woord heeft bij de FoodAwards. Want zo hoort het bij een prijs in de supermarktbranche.