Hendrik-Jan Roel voorzitter GS1
Hendrik-Jan Roel voorzitter GS1 Shelflife

Hendrik-Jan Roel voorzitter GS1

· leestijd 1 minuut Algemeen
Tijdens de vergadering van het Algemeen Bestuur van GS1 Nederland is Hendrik-Jan Roel, CFO Albert Heijn, benoemd als nieuwe voorzitter van GS1. Roel volgt daarmee Erik-Jan Mares op, die de functie van voorzitter het afgelopen jaar heeft bekleed. Het bestuur van GS1 bestaat uit vertegenwoorders van de deelnemende bedrijven. Zij bepalen het beleid van de standaardisatie-organisatie. Daarbij ligt de focus nu op sectorbrede implementatie van standaarden. Albert Heijn levert met Roel dus opnieuw een voorzitter voor GS1.
“Het is uitermate interessant om - in tijden waarin digitalisering, het veranderend koopgedrag van de consument, de groeiende behoefte aan informatie en veranderende logistieke processen de retailwereld volledig op zijn kop zet - aan het roer te staan van GS1. Juist omdat de focus van GS1 is om met hele bedrijfsketens een efficiënte en betrouwbare supply chain te bouwen”, aldus Hendrik-Jan Roel.
Roel: “Een omnichannel aanwezigheid is noodzakelijk om de brug te slaan tussen fysiek en digitaal. We willen voor al onze kanalen naadloze winkelervaringen creëren. De internationale standaarden van GS1, zoals de barcode en GS1 Data Source, zijn een perfect vertrekpunt om de individuele stukjes van de complexe supply chain naadloos op elkaar te laten aansluiten.” Ziedaar het grote belang van Albert Heijn om bij GS1 betrokken te zijn.
“We danken Erik-Jan Mares voor zijn werk in het afgelopen jaar en verwelkomen Hendrik-Jan Roel. Er staan flink wat uitdagingen op de agenda voor de komende jaren”, aldus GS1-directeur Pieter Maarleveld. “Informatiestromen zijn de slagader van veel bedrijven. Want hoe krijg je producten op de juiste plaats op het juiste tijdstip bij de consument? En hoe zorg je ervoor dat informatie 100 procent betrouwbaar is?”
Maarleveld: “Veel bedrijfsstructuren en -processen zijn gebaseerd op de logistieke en informatiestromen. Het hebben van correcte, complete en up-to-date (product)informatie is hierin van doorslaggevend belang. Het verschil van ‘winnen’ en ‘verliezen’ is voor veel bedrijven het hebben en gebruiken van betrouwbare informatie zijn. GS1 speelt met GS1 Data Source - dé centrale datapool om productinformatie uit te wisselen – hierin een belangrijke rol.”

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.