Jumbo rekent op verdubbeling online paasomzet
Jumbo rekent op verdubbeling online paasomzet Shelflife

Jumbo rekent op verdubbeling online paasomzet

· leestijd 1 minuut Algemeen
Jumbo rekent met Pasen op topdrukte, zowel in de winkels als online (op de website Jumbo.com en op de Jumbo-app voor op de smartphone). De supermarktketen verwacht in de week voor Pasen dat twee keer zoveel klanten online hun boodschappen bestellen dan in een reguliere week. Daardoor voorziet Jumbo een verdubbeling van de online paasomzet ten opzichte van vorig jaar. Jumbo ziet vooral een piek in het aantal verkochte luxe ontbijtartikelen en producten uit het speciale paasassortiment. Ook op de winkelvloer verwacht Jumbo deze week aanzienlijk meer klanten, met een geschatte omzetstijging van zo’n 20%.
In tegenstelling tot de kerstperiode beslissen klanten met Pasen pas vlak van tevoren welke boodschappen ze in huis halen. Daarom helpt Jumbo haar klanten met online inspiratie in de vorm van een interactieve paastafel en in de volledig in paassfeer gestoken winkels met checklists vol paasboodschappen. Bovendien staat het vernieuwde Hallo Jumbo-magazine in het teken van de nieuwste paastrends, zoals de ‘all day brunch’ en het paasdiner. Hoe vroeger in het jaar Pasen valt, hoe vaker Nederlanders ervoor kiezen om te gourmetten. Jumbo speelt ook hierop in met verschillende gourmetschotels en minivarianten om de paasomzet te maximaliseren.
Chocoladepaaseitjes zijn nog altijd veruit hét favoriete paasproduct. In totaal gaan er bij ruim 100 miljoen over de toonbank. Maar ook echte eieren blijven populair. Alle reguliere scharreleieren van het Jumbo-huismerk zijn sinds begin 2018 voorzien van minimaal één ster van het Beter Leven-keurmerk.
Een feestelijke stol blijft een echte paastopper. Daarvan werden er in 2017 zo’n 250.000 verkocht bij Jumbo. Ook fris lentegroen mag niet ontbreken. Veel klanten kopen voor Pasen een bloemetje voor op tafel of voor een bezoek aan familieleden. Tulpen zijn verreweg het populairst: rondom Pasen kopen klanten meer dan twee keer zoveel tulpen dan normaal. En hoewel de kleuren rood en wit altijd in trek zijn, worden met Pasen voornamelijk gele tulpen verkocht.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.