Koen van Hartevelt commercieel directeur Nedato

0

De Nederlandse Aardappeltelers Organisatie (Nedato) benoemt Koen Hartevelt tot commercieel directeur. Hartevelt brengt uitgebreide commerciële ervaring met zich mee, opgedaan in zowel de food als non-food sector bij bedrijven als Rotie, McCain en Red Bull.

Nedato laat met de recent ingeslagen koers en de benoeming van Hartevelt een grote ambitie zien. “Om deze ambitie waar te maken, wordt per 1 februari 2020 het commerciële team versterkt en aangevoerd door Koen van Hartevelt, aldus algemeen directeur, Carel van Buchem. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat Koen met veel enthousiasme de contacten met onze huidige en nieuwe relaties succesvol zal voortzetten en opbouwen.”

Koen van Hartevelt komt van Rotie, een bedrijf dat zich toelegt op biobrandstoffen, waar hij commercieel directeur was. Daarvoor was sales manager foodservice bij McCain en dáárvoor verkoopdirecteur ‘on trade’ bij Red Bull.

De strategie van Nedato is gericht op nóg meer aandacht voor klanten en groei in binnen- en buitenland. Daarom zal het commerciële team nog meer gefocust zijn op verkoop en het vinden van nieuwe klanten in de export en de retail, maar ook in de foodservice.

Ter ondersteuning van de nieuwe koers is vorig jaar al geïnvesteerd in een nieuwe verpakkingslijn voor kleine verpakkingen en wordt dit jaar fors geïnvesteerd in de afdeling grootverpakking, voor de toenemende vraag naar de export.

Nedato stond het afgelopen jaar op de tweede plaats in de Fabulous 20 van Capitalmind, een jaarlijkse ranglijst van de snelst groeiende Nederlandse foodbedrijven.