Magnum Double wint FoodTopAward

0
Eerder vandaag werden in de Gelderlandfabriek in Culemborg de jaarlijkse FoodAwards uitgereikt. Er werden dit jaar 12 introducties uit 2016 met een FoodAward beloond. De FoodTopAward – de award voor de beste introductie van het afgelopen jaar –  ging naar Unilever voor Magnum Double, niet toevallig ook de grootste introductie van 2016. In het juryoordeel wordt Magnum Double een schoolvoorbeeld genoemd van hoe een bedrijf steeds opnieuw succesvol kan zijn met een merk en product.
Ondanks dat de bijdrage van nieuwe producten aan de omzet van supermarkten onder druk staat – IRI becijferde onlangs nog dat in 2016 de laagste innovatieomzet sinds jaren werd gerealiseerd – benadrukten het Retailcollege (de jury van de FoodAwards), fabrikanten en aanwezige retailers het belang van product- en assortimentsvernieuwing voor de sector. De FoodAward-winnende producten moeten gezien worden als de beste introducties die de sector het afgelopen jaar heeft voortgebracht. Ondanks de vele aandacht voor gezondheid en gezonde voeding blijven producten die vooral staan voor genieten het opvallend goed doen.
FoodTopAward
Magnum Double (Unilever)
FoodAwards
Apple Bandit (Heineken)
Aviko Supercrunch Airfryer Frites (Aviko)
Clipper Organic Happy Mondays (Wessanen)
Dr. Oetker Ristorante Glutenvrij (Dr. Oetker)
Garnier Loving Blends (l’Oréal)
Grolsch Winterbok (Grolsch)
Hak Bonen in Stazak (Hak)
KitKat Chunky Cookie Dough (Nestlé)
Melkunie Protein (Arla Foods)
Ola Magnum Double (Unilever)
Oreo Double (Mondelez)
Witte Reus Kracht Actief (Henkel)
IRI was evenals voorgaande jaren betrokken bij de inhoudelijke begeleiding van de FoodAwards. Het Retailcollege wordt gevormd door Klaas de Boer (Jumbo), Henk van Harn (Albert Heijn) en – deze editie voor het eerst – Pieter Morsink (Superunie). De uitreiking vond dit jaar plaats in de Gelderlandfabriek in Culemborg en werd gepresenteerd door Harm Edens.