Marjolijn Niggebrugge commercieel directeur Nestlé

0
Marjolijn Niggebrugge is sinds 1 september de nieuwe commercieel directeur van Nestlé Nederland. In deze functie is zij de opvolger van Gijs van Schoot die Nestlé heeft verlaten. Niggebrugge wordt in haar nieuwe functie verantwoordelijk voor de verkoop van de categorieën: koffie (o.a. Nescafé), culinaire producten (o.a. Maggi), babyvoeding (o.a. Nan Optipro) en chocolade (o.a. Kitkat) in zowel retail als foodservice. Als commercieel directeur gaat Niggebrugge deel uitmaken van de board van Nestlé Nederland. Volgens Nestlé wil Niggebrugge de focus leggen op samenwerken, categoriegroei en omnichannel denken.
Niggebrugge heeft de afgelopen 11 jaar binnen Nestlé Nederland verschillende commerciële rollen vervuld in marketing en sales. Bij Nestlé Professional was zij brand manager Food en heeft daarna haar marketingervaring uitgebreid als productmanager voor Nescafé. In 2009 begon Niggebrugge in sales als field sales manager en in 2012 maakte ze de stap naar key account manager voor Culinary & Drinks. In haar laatste functie speelde Niggebrugge een belangrijke rol als customer development lead voor Albert Heijn en recentelijk ook voor Jumbo.