PostNL wordt foodbezorger
PostNL wordt foodbezorger Shelflife

PostNL wordt foodbezorger

Algemeen
PostNL maakt vandaag bekend dat het de komende jaren meer besparingen gaat doorvoeren om de aanhoudende krimp van de postmarkt te bestrijden. Daar staat tegenover dat het bezorgen van pakketten hard groeit. PostNL denkt daarbij de komende jaren met name ook in het bezorgen van levensmiddelen te kunnen groeien.
PostNL verwacht dat de krimp van de postmarkt de komende jaren afzwakt. Voor de periode tot en met 2017 wordt een afname van het briefverkeer van 7 tot 9% voorzien, voor de drie jaar daarna wordt gerekend op een daling met 5 à 7%. De (winstgevende) groei moet komen van de bezorging van pakketten door de groei van het winkelen via internet.
Op de langere termijn verwacht PostNL te kunnen profiteren van de toenemende behoefte aan bezorging aan huis, die mede ontstaat door de vergrijzing en doordat steeds meer mensen in steden gaan wonen. PostNL wil zich daarbij nadrukkelijk toeleggen op de bezorging van levensmiddelen - foodbezorger - maar ook medicijnen. Het wil daarom ook vijf avonden in de week gaan bezorgen.
Topvrouw Herna Verhagen vertelde vanochtend op Radio 1 hoge verwachtingen te hebben van het bezorgen van levensmiddelen. Ze noemde het bezorgen van food zelfs als nieuwe groeipijler voor PostNL. Het bedrijf heeft daarvoor samen met de Wageningen Universiteit een (gekoelde) foodbox ontwikkeld waarmee versproducten bezorgd kunnen worden.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.