Afbeelding

Nieuwe naam IRI: Circana

Door: Dave van Loon · leestijd 1 minuut Nieuws

Marktonderzoeker IRI gaat vanaf vandaag verder onder de naam Circana. Na de fusie met The NPD Group (NPD) in augustus vorig jaar is besloten de combinatie een nieuwe naam en merkidentiteit te geven. ‘Circana is dé toonaangevende adviseur op het gebied van complexiteit van consumentengedrag. Door ongeëvenaarde technologie, geavanceerde analyses, sector overschrijdende gegevens en diepgaande expertise biedt Circana duidelijkheid om klanten te helpen de acties te nemen die leiden tot groei.’

“We zijn er trots op dat we dit nieuwe hoofdstuk samen beginnen als Circana, een naam die staat voor 360-graden, volledig begrip van de consument en de markt en ons unieke vermogen om klanten een volledig beeld te geven van de consument, de winkel en shopper-uitgaven”, aldus Kirk Perry, president en ceo van Circana. “In de huidige dynamische wereldwijde retail- en mediaomgeving is onze waardepropositie nog nooit zo sterk geweest. Circana is het best gepositioneerd om ‘s werelds toonaangevende merken en retailers in bijna elke branche te adviseren over het identificeren van kansen, het stimuleren van innovatie en om te helpen groei te realiseren tot ver in de toekomst.”

Door gebruik te maken van de uitgebreide gegevens en expertise van IRI en NPD, volgt Circana miljoenen producten in meer dan 2.000 categorieën in meer dan 500.000 winkels in 20 landen, met inzichten die worden aangestuurd door het meest geavanceerde technologieplatform in de branche, het Liquid Data-platform. Circana werkt wereldwijd voor zo’n 7.000 merken en retailers.

Tod Johnson, voorzitter van de raad van bestuur van Circana, voegt toe: “De combinatie van IRI en NPD creëerde een uniek bedrijf. In de maanden na de fusie hebben we - voor onze klanten en voor ons team - de enorme waarde aangetoond van het samenbrengen van onze firma’s. Vooruitgaan met een uniforme naam en merk betekent dat Circana zich inzet om de volledige waarde van onze krachtige combinatie voor al onze belanghebbenden te benutten, met focus op innovatie en groei.”

Het merk Circana is tot stand gekomen in samenwerking met het wereldwijde merkadviesbureau Landor & Fitch.

Ook concurrent Nielsen kondigde vorig jaar een fusie aan, en wel met GfK. Voor die fusie hebben de mededingingsautoriteiten echter nog geen groen licht gegeven.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.