Afbeelding
Ron Offermans

Vegan vis en bluswater-bier bij Plus Duin in Almere

Door: Marieke Venbrux · leestijd 1 minuut Nieuws

Tijdens het evenement ‘De mooiste producten in de mooiste supermarkt van Nederland’ bij Plus Duin in Almere brachten FoodPersonality en Supermarkt.team (vakblad voor managers en medewerkers van supermarkten) vorige maand producenten, consumenten, supermarkondernemers en-medewerkers direct met elkaar in contact. Om in één middag verschillende nieuwe producten te leren kennen en samen te praten over bijzondere smaken en smaakvolle ingrediënten. 

Hoe krijg je je (nieuwe) product in het schap van de supermarkt? Dat blijft voor veel fabrikanten en leveranciers een uitdaging, zeker als je een relatief (kleine) speler of een ‘nieuwkomer’ bent.
Tegelijkertijd hebben supermarktondernemers behoefte aan nieuwe, bijzondere producten, zodat ze zich kunnen onderscheiden van andere supermarkten en winkeliers.

Concurrentie online

Bovendien, met de toenemende concurrentie van online, zullen fysieke supermarkten hun klanten in de toekomst steeds vaker iets ‘extra’s’ willen en moeten bieden. De klant heeft behoefte aan ‘inspiratie’ en ‘beleving’ op de winkelvloer, zoals dat heet – en juist dat is iets waarmee de supermarkt meerwaarde kan bieden ten opzichte van het online-kanaal.

‘Mooiste’ producten in de mooiste supermarkt

Om aan die verschillende behoeften en wensen te voldoen, organiseerden FoodPersonality en Supermarkt.team vorige maand het evenement ‘De mooiste producten in de mooiste supermarkt van Nederland’. Supermarkt.team deed dit samen met ondernemers Ed en Dennis Slooten, eigenaren van Plus Duin in Almere. In hun winkel – eerder uitgeroepen tot ‘Mooiste supermarkt van Nederland’ – traden producenten en consumenten rechtstreeks met elkaar in contact.


Frisdrank gemaakt van cacaofruit, van Kumasi. De drank smaakt echter niet naar cacao, eerder naar tropisch fruit.

Oma’s soep en ‘cacaofruitsap’

Verschillende leveranciers presenteerden hun producten aan supermarktmedewerkers en -bezoekers. Zoals de Vegan Visboer. Of Oma’s Soep, dat een deel van de winst inzet om eenzaamheid onder ouderen te bestrijden. Of Brouwerij Bluswater, afzender van speciaal bier, gebrouwen door brandweermannen; van ieder verkocht biertje/pakket gaat een deel van de opbrengst naar de Nederlandse Brandwonden Stichting. Ook bijzonder: cacaofruitsap van Kumasi. Dit is een frisdrank gemaakt van cacaofruit - doorgaans een restproduct. De frisdrank smaakt echter niet naar cacao of chocolade, eerder naar tropisch fruit.


‘De vis van de Vegan Visboer proeft echt naar vis’, aldus een bezoeker. 

Nieuwe initiatieven

Een geslaagde middag, aldus leveranciers, consumenten en supermarktondernemers die deze middag aanwezig waren. Ook bij Plus Duin zelf waren ze te spreken over het evenement. “Ik werk graag mee aan nieuwe initiatieven en zie deze als een kans”, aldus Ed Slooten.
Assistent-bedrijfsleider Edwin Kappert: “Vanuit Plus Duin geloven we dat je samen het meeste bereikt. Het was een prettige samenwerking.”


Bier van Brouwerij Bluswater. Speciaal bier, gebrouwen door brandweermannen. Een deel van de opbrengst gaat naar de Nederlandse Brandwonden Stichting.


Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.