Afbeelding

Albert Heijn: ‘cronaantje’ en ‘cruffin, maar geen ‘crompouce’

Door: Gé Lommen Opinie

Nou, het is maar peanuts, hoor, maar lachwekkend is het wel. Albert Heijn heeft afgelopen week een soort ‘paasfolder’ de deur uitgestuurd, zoals ook, zeg, Jumbo, Lidl etc. dat doen, met tal van tips, recepten, artikelen, gerechten en noem het maar op. En bij AH zitten daar de verrassingen ‘cronaantje’ en ‘cruffin’ bij.

Een ‘cronaantje’ is een croisant met bananenvulling, de room heeft een bananensmaak (fotobron: Albert Heijn). Een ‘cruffin’ is een muffin, voor in de oven, maar dan van croissantdeeg. En hebben we dan ook een ‘crompouce’ in huis? Want dat was maanden geleden even een stupide hypeje. Ja, die is er ook in dat paasaanbod. 

Maar die heet dan weer niet zo. Die heet gewoon ‘AH Excellent tompuce-croissant’, ‘de perfecte mix tussen een tompouce en een croissant’, aldus de uitleg van AH in die ‘soortement paasallerhande’.

Dus wel een cruffin en een cronaantje, maar geen crompouce? Nou, dat zal wel komen doordat die banketbakkersdame uit Utrecht maanden geleden tijdens die hype meteen in de media riep dat de crompouce ‘haar vondst’ is en dat iedereen daar verder met z’n poten van af moest blijven. Wat toen ook meteen gebeurde.

Dus is AH voor de Pasen gaan zoeken naar me too-achtige grapjes. Me too? Nou, niet de kwestie over vrouwen die seksueel geweld hebben ondergaan, maar het marketingbegrip van ‘ik ga ook zoiets op de markt brengen’.Het cronaantje en de cruffin, veel plezier ermee.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.